به گزارش ایرنا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز جمعه در دیدار جمعی از روحانیان استان خراسان رضوی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در کمال ناباوری و به دور از انتظار به پیروزی رسید و این حاکی از توجه ویژه خداوند متعال است.
وی بیان داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب، نصرت های الهی را گام به گام مشاهده کردیم و باید در حد توان و بضاعت با عمل نمودن به وظایف، شکر‌گزار این نعمت باشیم.
وی با تاکید بر مسئولیت هایی که قشرهای مختلف جامعه بویژه حوزه های علمیه در مورد انقلاب دارند، تصریح کرد: اگر یک طلبه توهم این را داشته باشد که در برابر انقلاب وظیفه ای برعهده اش نیست، معلوم می شود که در این زمان زندگی نمی کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید در پرتو انقلاب اسلامی، ابعاد و معارف دین را به انسان ها نشان داده و به مجرد شنیدن ادعاهای دشمنان پاسخ آنها را بدهیم.
فاضل لنکرنی، ‌آشنایی با اسلام و فهم دقیق از مبانی دینی را برای مواجهه با شبهه افکنی ها ضروری دانست و اذعان کرد: اگر اسلام و مکتب تشیع را عمیق بشناسیم، می توانیم با گروه های مختلف که اسلام را زیر سوال می برند، مقابله کنیم.
وی با بیان اینکه اگر شناخت کافی از اسلام پیدا نکنیم، توانایی‌ دفاع از آن را نیز نخواهیم داشت، گفت: طلاب باید در مسائل علمی، دقیق تر و اجتهادی تر کار کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اصول فقه شیعه گفت: اینکه در تشخیص مسائل مستحدثه و جدید تعیین مصادیق به دست عرف است یا نه، یکی از مبانی مهم به شمار می آید و در زمان کنونی اگر برای یک فقیه روشن نباشد، امکان حل این مسائل را ندارد.
وی توجه طلاب به اصول فقه را برای فهم مباحث کلامی مهم دانست و با بیان اینکه مسائل مستحدثه منحصر به فقه نیست و در کلام و تفسیر نیز مسائل جدیدی مطرح شده است، افزود: اینکه افرادی می گویند، در علم اصول زوائد داریم، این علم را نشناختند، چون یک بحث در اصول نداریم که در فقه اثر نداشته باشد.
فاضل لنکرانی با اشاره به این که دشمن بیکار ننشسته و کسانی که با اساس اسلام مخالفت دارند، همواره درصدد ایجاد شبهه های گوناگون هستند گفت: باید سطح آگاهی های خود را از دین ارتقا بخشیده و برای پاسخگویی به شبهات آمادگی کامل داشته باشیم.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.