به گزارش ایرنا، در آیین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، جمعی از پژوهشگران و استادان این نهاد علمی و ابوالفضل باقری منش مدیرکل پست استان قم برگزار شد، از تمبر اختصاصی پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) به مناسبت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران نیز رونمایی گردید.
از جمله های آثار رونمایی شده در این مراسم می توان به کتاب های؛ تفسیر سیاسی مفاهیم قرآنی از دیدگاه امام خمینی، اندیشه سیاسی امام خمینی، ارتباطات میان‌فرهنگی از منظر آیت الله خامنه ای، اندیشه مهدویت از دیدگاه امام و مقام معظم رهبری، 40 سال اقتدار، مولفه های تاثیرگذار دفاع مقدس در جهان معاصر، انقلاب اسلامی ایران و معنویت، انقلاب اسلامی و گفتمان عدالت محور، بررسی تهدیدهای جریان های تکفیری علیه گفتمان انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی در آثار پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) و نیز شماره جدید فصلنامه پژوهش های منطقه ای اشاره کرد.

* 108 پایان نامه توسط طلاب غیرایرانی درباه انقلاب اسلامی ایران تدوین شده است
رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) در این آیین گفت: به مناسبت هفته پژوهش در سال جاری، از 167اثر علمی این پژوهشگاه رونمایی شده بود و امروز نیز 35 اثر جدید رونمایی شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسین متقی خاطرنشان کرد: تاکنون 108 پایان نامه توسط طلبه های غیرایرانی این نهاد با موضوع انقلاب اسلامی تهیه و تدوین که کتاب چکیده آنان نیز منتشر شده است.
وی همچنین از برگزاری 39 نشست علمی در حوزه های مختلف با حضور اندیشمندان و صاحب نظران گفتمان انقلاب اسلامی در پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) خبر داد و گفت: گفتمان انقلاب اسلامی با ابتکار امام راحل و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جهان درخشیده است.
رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) خاطرنشان کرد: در این پژوهشگاه بیش از 2 هزار موضوع برای تولیدات علمی مطرح شده است.

* همایش علمی درباره انقلاب اسلامی به شش زبان برگزار می شود
معاون ارتباطات و بین ‌الملل جامعه المصطفی العالمیه نیز گفت: یک همایش علمی درباره انقلاب اسلامی به شش زبان به منظور معرفی علمی، فرهنگی و دانشگاهی ایران توسط این نهاد برگزار می شود که تاکنون مقاله هایی از کشورهای مختلف جهان به دبیرخانه این همایش رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن قنبری اظهار کرد: این نهاد به دنبال گفتمان سازی اسلام ناب در دنیا است و از شیوه‌ های گوناگونی مانند؛ آموزش ‌های بلندمدت، فرصت مطالعاتی و گفت ‌وگوهای میان فرهنگی در این زمینه بهره می برد.
وی خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی العالمیه در حوزه‌ هایی مثل؛ قرآن کریم، فقه و اصول و حدیث فعالیت‌ های آموزشی دارد.
معاون ارتباطات و بین ‌الملل جامعه المصطفی العالمیه گفت: تاکنون به 300 هزار طلبه غیرایرانی، زبان فارسی آموزش داده شده که کمتر نهادی در کشور، چنین توفیقی را در زمینه ترویج زبان فارسی به دست آورده است.
وی تبدیل شدن به مرجعیت علمی در جهان را از جلمه هدف های این نهاد علمی برشمرد و افزود: جامعه المصطفی العالمیه در پنج اتحادیه دانشگاهی؛ اتحادیه دانشگاه ‌های جهان اسلام، اتحادیه دانشگاه ‌های آسیا و اقیانوسیه، اتحادیه دانشگاه های غرب آفریقا، شورای بین المللی آموزش مجازی و از راه دور و اتحادیه بین المللی دانشگاه ها عضویت دارد و درهمین راستا 200 تفاهم نامه همکاری با مرکزهای علمی دنیا به امضا رسیده است.
قنبری گفت: درس‌ هایی درباره مباحث انقلاب اسلامی و اندیشه‌ های امام راحل و مقام معظم رهبری در سرفصل‌ های آموزشی برای طلاب جامعه المصطفی العالمیه گنجانده شده است و نیز به دنبال طراحی رشته ‌هایی درخصوص انقلاب اسلامی در این نهاد علمی هستیم.
وی با اشاره به برنامه‌ های ویژه جامعه المصطفی العالمیه در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: به همین این مناسبت، در 40 نقطه جهان آیین های جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را برگزار می کنیم.
جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ ترین مرکز آموزش بین المللی تشیع است که در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی مستقل دارد؛ این نهاد حوزوی، آموزش های خود را در 129 رشته آموزشی و شش حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان ها و فرهنگ شناسی ارائه می دهد؛ دوره های اصلی این مرکز علمی به هفت زبان برگزار می شود.
پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) نیز به جامعه المصطفی العالمیه وابسته است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.