به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، امیرحسین علیمردانی روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه چهل سالگی انقلاب اسلامی بهانه خوبی برای ارائه خدمات داوطلبانه و عام المنفعه به مردم در مناطق کم برخودار است، افزود: ما باید از این فرصت ها برای خدمت و مهربانی به دیگران استفاده کنیم.
وی بیان کرد: این کاروان ها ضمن استقرار در مساجد، مراکز بهداشت و محل تجمع اهالی روستاها اقدام به ارائه خدماتی همچون ویزیت رایگان، پایش قند و فشار خون، بررسی بهداشت محیط و خدمات بهداشتی و درمانی می کنند.
وی با اشاره به این که کاروان سلامت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به بخش مرکزی اعزام می شود گفت: سابقه اجرای طرح های عام المنفعه هلال احمر در قالب کاروان های جهادی در ایام مختلف سال نشان دهنده اهمیت خدمت رسانی به محرومان در این جمعیت است.
بخش مرکزی ، یکی از بخش‌های پنجگانه قم است. دو دهستان قمرود و قنوات و 122 روستا دراین بخش قرار دارد. بر اساس سرشماری سال 1395، جمعیت بخش مرکزی قم حدود 40 هزار نفر می باشد
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: برگزاری مسابقات و برنامه های ورزشی و فرهنگی در مدارس، ارائه مشاوره های روانشناسی و مامایی، آموزش مهارت های زندگی و برگزاری کلاس های امداد و کمک های اولیه و همچنین دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، سرکشی به خانواده های بی بضاعت و ارائه خدمات به مددجویان و بیماران صعب العلاج از دیگر برنامه های این کاروان سلامت است.
علیمردانی با تاکید بر اثرگذاری بیشتر حضور این کاروان ها در مناطق کم برخودار استان، خاطرنشان کرد: در این خصوص، نشست هم اندیشی و نیاز سنجی با حضور مسئولان بخش ها و دهیاران بخش مرکزی استان برگزار شد، تا ضمن همکاری مشترک با اطلاع رسانی دقیق و سنجش موارد مورد نیاز مردم در این مناطق، خدمات متناسب با نیازها در روستاهای مورد هدف اجرای این طرح توزیع شود.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.