به گزارش ایرنا، سردار محمد رضا نقدی عصر پنجشنبه در دوره آموزشی مبلغان سوگواره یاس نبوی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی (ع) قم اظهار داشت: انقلاب های زیادی در طول تاریخ به وقوع پیوسته، اما هر کدام در همان ابتدای راه از مسیر و هدف اصلی خود منحرف شد؛ اما انقلاب اسلامی ایران پدیده ای نادر در بین انقلاب های تاریخ است.
وی خاطرنشان کرد: در ایران چندین هزار سال خفقان حاکم بوده و شاهان مستبدی حکمرانی کردند و مردم نیز بواسطه فرهنگ و تمدن غنی و همچنین با تربیت و پرورش دانشمندان و فرهیختگانی همچون فارابی ها و خوارزمی ها مدام درصدد تحول بودند، ولی حرکت های آنها با شکست مواجه شد.
نقدی اذعان کرد: حتی انقلاب مشروطه که پیروز شد، شاهانی مانند محمدعلی شاه، رضاخان و محمدرضا شاه که جنایتکارتر از پادشاهان قبل بودند حاکم شدند.
وی، رهبری و مردم را از ارکان انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز رهبری هدایت این انقلاب را بر عهده دارد و نیروهای انقلابی پشتیبان ولایت فقیه بوده و از مواضع امام راحل هرگز عقب نشینی نمی کنند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی؛ رکن اسلام، رهبری و مردم سالاری را به معنای کامل و واقعی کلمه دارد، گفت: ملت ایران با بصیرت و فهم و شعور مسیر تحقق آرمان های انقلاب را طی می کند و انقلاب نیز در چهل سالگی مانند یک جوان چالاک می تازد و دستاوردهای عظیمی به همراه دارد.
وی با اشاره به راه اندازی جریان های تکفیری و تلاش برای ایجاد یک جنگ مذهبی بین ایران و اهل سنت در کشورهای مختلف گفت: اگر در نخستین موج های انقلاب که همه نیروها تازه نفس بودند، فتح خرمشهر و شکست حصر آبادان رخ داد، اکنون شاهد پیروزی هایی به مراتب بزرگتر می باشیم.
نقدی افزود: آزادسازی خرمشهر با پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه تفاوت های زیادی دارد، چراکه نبرد با یک ارتش کلاسیک با مبارزه با گروه های تکفیری که عملیات انتحاری انجام می دهند قابل مقایسه نیست.
وی همچنین انقلاب اسلامی را در رهبری جهان اسلام و مبارزه با استکبار در اوج دانست و تصریح کرد: تمام ترفندهای به کار گرفته شده برای انزوا و به حاشیه راندن نظام اسلامی در لبنان و عراق بی حاصل بوده است و تفکر انقلابی در دوردست ترین نقاط آفریقا نفوذ پیدا کرده است.
وی گفت: در دی ماه سال 96 عربستان با صرف صدها میلیون دلار و استفاده از سلطنت طلب ها و منافقان سعی کرد تا در کشور آشوب ایجاد کند و این قدر به کار خود مطمئن بود که ترامپ در همان روزهای نخست حمایت خود را اعلام کرد ولی مردم بیشتر شهرها در پشتیبانی از انقلاب به خیابان ها آمدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، استقلال و آزادی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: پس از چندین هزار سال خفقان و 200 سال وابستگی، انقلاب اسلامی، آزادی و استقلال را به ارمغان آورد.
وی گفت: تا پیش از استقرار نظام اسلامی، آمریکا تنها تصمیم گیرنده در کشور بود و تمام نخست وزیرهای حکومت پهلوی را منصوب می کرد.
وی خیانت ها و چپاول گری های خاندان پهلوی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر تمام دزدان و مفسدان فی الارض را کنار یکدیگر بگذاریم فساد آنها به اندازه این خاندان نیست.
نقدی بیان کرد: در حالی که رضاخان در ابتدای سلطنتش در یک خانه اجاره ای زندگی می کرد، پس از به قدرت رسیدن پول نفت را به حساب شخصی خود می ریخت و روزی که از ایران تبعید شد 44 هزار ملک و 70 میلیارد ریال ثروت داشت.
وی یادآور شد: برغم صادرات روزانه 6 میلیون بشکه نفت در رژیم گذشته ولی 70 درصد مردم در روستاها، حاشیه شهرها و حلبی آبادها سکونت داشتند و 96 درصد برق و آب نداشتند، و طبق آمار فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اکثریت آنها گرسنه و بی سواد بودند.
وی همچنین با اشاره به جنگ روانی دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی گفت: ساده ترین مشکل پیش روی ما مسائل اقتصادی است، چراکه یک اقتصاد پیشرو به پنج عامل محرک از قبیل انرژی، مواد اولیه، نیروی کار، دانش و فن آوری و همچنین نقدینگی نیاز دارد که همه این موارد در کشور موجود است‌.
وی همچنین مرور تاریخ را بهترین شیوه تبلیغی در ایام دهه فجر و ایام سوگواری حضرت زهرا(س) دانست و گفت: شرایط کشور در دوران ستم شاهی و همچنین پیشرفت های حاصل شده به برکت انقلاب اسلامی باید برای نسل جوان تبیین شود.
دوره آموزشی ویژه مبلغان سوگواره یاس نبوی (فجر فاطمی) با حضور استادان برجسته به همت اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه قم امروز در قم آغاز شد و فردا به کار خود پایان می دهد.
سبک زندگی فاطمی، ادعیه حضرت زهرا(س)، بررسی و بیان تحلیلی زندگی و شهادت حضرت زهرا، بررسی روایات هتک حرمت رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع)، بررسی تحولات دوران تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این نشست مورد بحث قرار گرفت.
در ایام فاطمیه بیش از 2 هزار مبلغ برای تبلیغ به اقصی نقاط کشور اعزام می شوند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.