به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی روز پنجشنبه در گفت و گویی با بیان این که در راستای سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اولویت اول نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، اظهار داشت: با تلاش و عزم همگانی مجموعه فرماندهی انتظامی استان و استفاده از توان نیروها در بخش های مختلف، بحمدالله کشفیات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا بسیار قابل توجه بوده است.
وی گفت: در مدت مذکور کشفیات فرآورده های نفتی قاچاق 137 درصد، دخانیات 480 درصد، اقلام فرهنگی 289 درصد، لوازم خانگی 44 درصد، پارچه 14 درصد و لوازم آرایشی حدود 5 درصد افزایش داشته است.
آقاخانی در ادامه با بیان این که استان قم قطب سوم دامپروری کشور را به خود اختصاص داده است، بر اهمیت پیشگیری از قاچاق احشام تاکید کرد و افزود: در 10 ماهه گذشته کشف احشام قاچاق 15 درصد افزایش یافته است، همچنین کشفیات در حوزه ارز 100 درصد و کل پرونده ها 25 درصد افزایش داشته و نیز پرونده های بیش از 100 میلیون تومان 33 درصد، بیش از 500 میلیون تومان 66 درصد و کمتر از 100 میلیون تومان 19 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان قم گفت: دستگیری متهمان در مدت مذکور 14 درصد افزایش داشته و در بحث ریالی نیز کشفیات انواع کالا و ارز قاچاق حدود 190 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته 32 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی همچنین افزود: با تلاش همکاران در پلیس آگاهی استان طی 48 ساعت گذشته لوازم قاچاق شامل لوازم الکترونیکی و خوراکی به ارزش 30 میلیارد ریال کشف شده است.

** کشف 180 کیلوگرم مواد مخدر در قم
جانشین فرماندهی انتظامی قم نیز از کشف 170 کیلوگرم تریاک و 10 کیلوگرم حشیش طی یک عملیات پلیسی در استان خبر داد.
سرهنگ صیاد درویشی اظهار داشت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز مشخص شد قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند با 2 دستگاه خودرو سمند و پژو 405، مواد افیونی را از یک استان مرکزی و با عبور از حوزه استحفاظی قم به تهران منتقل کنند که در ادامه با اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی بیان داشت: سپس طی هماهنگی های قضایی، ماموران به محل های مورد نظر اعزام شدند و با کنترل تردد خودروهای عبوری خودروها را شناسایی و متوقف کردند.
درویشی خاطرنشان کرد: سرانجام طی بازرسی از پژو، 170 کیلوگرم تریاک در قالب 275 بطری کوچک پلاستیکی و 10 کیلوگرم حشیش در قالب 10 بسته کشف و چهار تن در این رابطه دستگیر شدند.
به گفته وی، متهمان به انضمام پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.