به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صیاد درویشی روز شنبه در گفت و گویی افزود: در این مدت در حوزه کشف قاچاق کالا و ارز در پرونده های زیر 100 میلیون 2 درصد، پرونده های بالای 100 میلیون 17 درصد و پرونده های 500 میلیون 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته ایم.
وی ادامه داد: متهمانی که دستگیر شده اند 26 درصد و تعداد خودروهایی که در این رابطه توقیف شده، 34 درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد که ارزش آن 81 میلیارد ریال برآورد می شود و 16.5 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: اقدام های خوبی را همکاران در اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم با همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت، دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی انجام داده اند که در حوزه احتکار کالا اقلام کشف شده اعم از برنج، آلومینیوم ، چای و لوازم خانگی با ارزش 229 میلیارد ریال بیشترین فراوانی را داشته است.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم افزود: اهمیت بحث احتکار، مسئولان در قم را بر آن داشت تا در این رابطه با تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله و هم افزایی سازمان صنعت، معدن و تجارت، دستگاه قضایی، اطلاعات، بسیج، اتاق بازرگانی، اصناف و پلیس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و اقدام های موثری انجام شود.
درویشی ادامه داد: مردم با نگاه نظارتی تا به حال همکاری خوبی با پلیس داشته اند و درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سامانه 110 با پلیس در میان گذاشته و این نیرو به صورت 24 ساعته آماده دریافت اخبار و اطلاعات بویژه در بحث احتکار و قاچاق کالا و ارز است.
وی تاکید کرد: اداره نظارت بر اماکن در قم اقدام های خوبی در حوزه اصناف دارد و چنانچه صنوفی کم فروشی و احتکار داشته باشند پی گیری های لازم را انجام می دهد.
به گفته وی، اقدام های قاطع در راستای مقابله با احتکار و گران فروشی، سبب اعتماد مردم، افزایش مسئولیت پذیری و قانون مداری شده و مولفه های امنیت را ارتقاء می دهد.

** کشف حدود 60 کیلوگرم تریاک در قم
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی قم نیز از کشف حدود 60 کیلوگرم تریاک در همکاری مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های قم و البرز خبر داد.
سرهنگ غلام عباس بلفکه اظهار داشت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز مشخص شد یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد با خودرو سمند محموله مواد افیونی را از یک استان جنوبی و با عبور از حوزه استحفاظی قم به تهران منتقل کند که در ادامه با اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، بلافاصله موضوع دردستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: سپس طی هماهنگی های قضایی ماموران به محل های مورد نظر اعزام شدند و با کنترل آمد و شد خودروهای عبوری سرانجام خودرو مذکور را شناسایی و متوقف کردند.
بلفکه افزود: در نهایت طی بازرسی از این خودرو، 59 کیلو و 800 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد و راننده و سرنشین خودرو دستگیر و تحویل مقام قضایی استان شدند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.