به گزارش ایرنا، وی روز شنبه در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: دراین راستا عده ای از فضلا و اساتید حوزه های علمیه در نامه ای به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نگرانی خود را از برخی مسائل کشور از جمله تصویب چند کنوانسیون اعلام کرده اند.
وی با تقدیر از این حرکت و نگرانی فضلا از اینکه انحرافی در اهداف و آرمان های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا صورت نگیرد گفت: حوزه های علمیه همیشه باید بیدار باشد و نسبت به مسائل کشور و مردم توجه کند و اگر انحرافی درحال رخ دادن است از آن جلوگیری نماید.
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: البته باید همگان دقت داشته باشند که اعتراض خود را در چارچوب قانون و منطق بیان کنند و اینکه عده ای حرکت کرده و بدون توجه به قانون، سروصدا ایجاد کنند، صحیح نیست و موضوعی درست نمی شود.
وی گفت: نباید جو کشور را متشنج کنیم و بهانه به دست دشمن بدهیم، حرکت ها باید در سایه قانون و آرامش و توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشد.
وی تصریح کرد: این حساسیت ها بسیار خوب است و همه ما باید روحیه انقلابی داشته باشیم و در حفظ آرمان های انقلاب کوشا باشیم اما فضای کشور باید آرام همراه با منطق و استدلال باشد.
آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود در خصوص برخی از کنوانسیون هایی که در کشور تصویب می شود گفت: چنین کنوانسیون هایی برای ایران مفید نیست، ظاهر برخی از بندهای آنها خوب است اما طرف مقابل طبق تجربه های تاریخی پایبند هیچ قراردادی نیست.
وی اضافه کرد: ما در خصوص اف ای تی اف و پالرمو قبلا هم هشدار دادیم که تصویب آن به صلاح کشور نیست، سردمداران این جریان ها که ظالم هستند و شاهد ظلم های آنها در کشورهای دیگر هستیم هرگز قابل اعتماد نبوده و نه تنها به صلاح ما کار نمی کنند بلکه فقط برای کنترل ما گام برمی دارند.
این مرجع تقلید با بیان این که کنوانسیون پالرمو با استقلال و امنیت کشور منافات دارد گفت: پیوستن به این کنوانسیون هیچ ضرورتی ندارد و همه به خصوص مسئولان باید ضمن حفظ شاخصه های انقلاب، پیرو ولایت فقیه باشیم و نظرهای رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهیم و برخلاف مصلحت کشور گام برنداریم.
به گزارش ایرنا، پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی مستلزم برداشتن چهار گام عملی یا به عبارتی اجرای لوایح چهارگانه است که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان ‌یافته فراملی (پالرمو)، اصلاح قانون پولشویی، اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT ) از آن جمله است.
1175 / 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.