به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: قم سرمایه ای گرانسنگ برای همه کشور و جهان اسلام و متعلق به همه امت اسلامی است.
امام جمعه موقت قم بیان داشت: تاریخ قم مشتمل بر فراز و فرودهایی زیادی است، ولی هیچ گاه مشعل علم و دانش، معرفت الهی و عشق به اسلام و خاندان پیامبر (ص) در آن خاموش نشده است.
وی تصریح کرد: تاریخ به صورت شگفت انگیزی نشان دهنده فروغ فوق العاده کم نظیر قم می باشد و اینکه چه خدمتی به ایران، اسلام و تشیع کرده است باید برای نسل جدید تبیین شود.
اعرافی خاطرنشان کرد: به طور حتم اگر این خودآگاهی در نسل دانش آموز، دانشجو، طلبه و کارگر بوجود آید، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی گفت: جامعه در صورت معرفت و شناخت از قم متناسب با آن کار می کند، از این رو در تدارک و برپایی آیین ها و برنامه های گوناگون بازگشت به این هویت بسیار مهم باشیم.
اعرافی اذعان کرد: فضای حاکم بر دنیای امروز این است که جامعه اسلامی را از هویت آن جدا نموده و در فرهنگ غرب هضم کنند.
مدیرحوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه بصیرت گفت: این دهه با 9 دی که روز حضور مردم و خاموش کردن فتنه 88 بود آغاز شد و به 19 دی که روز بزرگی در شروع حرکت انقلاب اسلامی به شمار می آید، منتهی می شود.
وی افزود: همه طبقه ها و قشرهای جامعه در بزرگداشت این دهه تلاش وافر داشته باشند و حوزه و مجموعه های حوزوی نیز در این عرصه مشارکت دارند و از سوی دفتر سیاسی اجتماعی حوزه نیز بیش از یکصد برنامه پیش بینی شده که در سراسر کشور و قم برگزار می شود.
در روز نهم دی ماه سال 88 مردم تهران و سایر شهرها در اعتراض به فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا 19 دی ماه نیز به نام دهه بصیرت نامگذاری شد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.