به گزارش ایرنا، در این مراسم باشکوه حضرات آیات جوادی آملی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی از مراجع تقلید، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ،آیات ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ،حجج اسلام سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران و محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه حضور داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به نمایندگی از سوی رئیس جمهوری و هیات دولت ، ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی عراق ، سید عمار حکیم و نمایندگان دیگری از کشور های لبنان، پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی نیز در این مراسم حاضر بودند.
خطیب برجسته حوزه علمیه قم در این مراسم گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی روحانی ژرف اندیش و ثمره حوزه علمیه سرفراز نجف بود که خدمات علمی بسیاری به اسلام داشت.
حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی افزود: فوت عالم همه موجودات عالم را گریان می کند و امروز حوزه علمیه شخصیت برجسته ای را از دست داد که شاگرد اساتید برجسته مکتب اسلام و دارای نبوغ فکری و نگاه خاص اعتقادی بود.
وی بیان کرد: حوزه های علمیه باید بسیار تلاش کنند تا افرادی همچون آیت الله هاشمی شاهرودی در آنها پرورش یابد.
رفیعی گفت: رهبر معظم انقلاب با ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی پشتیبان و کارگزاری باوفا و فرهیخته ای را از دست داد.
وی افزود: آیت الله هاشمی فقیهی نو اندیش و عمیق در فعالیت های علمی بود و آثار ایشان برای حوزه های علمیه بسیار ارزشمند است.
وی ادامه داد: کسانی که به حوزه های علمیه هجمه و بیان می کنند که نوپردازی ندارد، یا با فعالیت های انجام شده آشنا نیستند و یا مغرضند، چرا که تنها آثار آیت الله هاشمی شاهرودی نشان دهنده عظمت فعالیت های علمی حوزه های علمیه است.
رفیعی گفت: آیت الله شاهرودی با ابعاد نوین علمی و فقه حکومتی آشنایی کامل داشتند و با تواضع کامل مباحث سطوح عالی حوزه را با رعایت آزاد اندیشی علمی برای شاگردان خود بیان می کردند.
وی افزود: آن مرحوم بسیار مقید به ارزش های اخلاقی و شرح صدر بودند و چهره ایشان همواره خندان بود.
رفیعی با اشاره به تقوای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایشان به مسئولیت هایی که برعهده گرفت نیازی نداشت بلکه حضور ایشان به این مسئولیت ها ارزش بخشید.
وی در ادامه با اشاره به حادثه جانباختن تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد، این مصیبت را به خانواده های ایشان و عموم مردم ایران تسلیت گفت.
به گزارش ایرنا حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در مصلای امام خمینی(ره) نماز میت را بر پیکر آیت الله «سید محمود هاشمی شاهرودی» رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اقامه کردند.
مراسم تشییع پیکر مطهر رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقیه عالیقدر و استاد بزرگ حوزه‌ علمیه نیز با حضور جمع زیادی از مردم، روسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشگری در تهران برگزار شد. و عصر امروز نیز با حضور گسترده مردم قم پیکر آن عالم ربانی دراین شهر مقدس تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
آیت الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری دوشنبه گذشته در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.