به گزارش ایرنا، حمید رضا مقدم فر روز جمعه در آیین اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقه های کشوری دارالقرآن امام علی(ع) در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم اظهار داشت: امروز تنها راه نجات انسان ها تغییر رویکرد آنها از گرایش ها و مکتب های مادی گرایانه به سمت تعالیم دینی و آموزه های قرآنی است.
وی با تاکید بر اینکه جهان کنونی در حال چرخش و تغییر و تحول و تشنه معارف قرآنی و مسائل معنوی است، خاطر نشان کرد: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و مکتب کمونیسم، مکاتب مادی دیگر، انسان گرایی خدا را از جامعه گرفتند و در مغرب زمین تمام کشورها بر این مدار حرکت کردند.
وی بیان داشت: امروز انسان در همه جای جهان بویژه مجامع غربی به موجود سرگشته ای تبدیل شده و به دنبال گمشده ای می گردد و بسیاری از اندیشمندان این مکاتب نیز به بن بست خورده و دچار سردرگمی شدند و کبیر برهوتی از مادی گرایی آنها را احاطه کرده و چون فطرت و ضمیر دوگانه مادی و معنوی دارند وجودشان دچار خلل و آسیب شده است.
مشاور فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: متفکران غربی طی چند قرن با مکاتب ساختگی امانیسم و لیبرالیسم بشر را نگه داشتند ولی امروز خود را در یک بن بست می بییند، و مراکز مطالعاتی و پژوهشی و افکار سنجی و نظرسنجی آنها نیز همین را اعلام می کنند و این حرف و سخن ما نیست.
مقدم فر با بیان اینکه باید این بشر مایوس و به بن بست رسیده را به قرآن دعوت کرد و حافظان، قاریان و عاملان به قرآن باید در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکنند، اذعان کرد: موج اسلام گرایی امروز در حال گسترش است.
وی گفت: غربی ها برغم میلیاردها دلار هزینه برای اسلام ستیزی و اسلام هراسی، از اینکه موج اسلام خواهی در اروپا و غرب در حال شکل گیری است بسیار نگران هستند.
وی یادآور شد: غرب زمانی که فهمید گرایش به اسلام پایان ندارد، القاعده و داعش را پدید آورد، تا در افکار عمومی جهان چهره بسیار بد و زننده ای از اسلام ایجاد کند.

** مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی و مسئول برگزاری این دوره از مسابقه ها نیز در این آیین گفت: در دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) ویژه خواهران حدود پنج هزار و 300 تن از فعالان قرآنی و 800 حافظ کل قرآن در پنج رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، قرائت و ترتیل‌ خوانی قرآن کریم در 2 مقطع سنی زیر 16 سال و بالای آن شرکت کردند.
مرتضی نجفی قدسی با اشاره به تفاوت این مسابقه ها با دیگر رقابت های قرآنی کشور گفت: در حالی که در مسابقه ها و جشنواره های قرآنی به طور معمول افراد اول تا سوم تجلیل می شوند، در این مسابقه ها بیشتر شرکت کنندگان مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی بیان کرد: برگزارکنندگان مسابقه های قرآنی باید فکر و تدبیری داشته باشند که همه افراد حاضر در مسابقه به اندازه و سهم خود تقدیر شوند.
وی مشارکت اتباع را از ویژگی های منحصر به فرد این مسابقه ها ذکر کرد و گفت: 217 تن از حافطان و قاریان افغانی در این رویداد حضور یافتند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.