به گزاش ایرنا، رئیس کل دادگستری قم در این آیین با بیان اینکه کشور در حوزه آسیب های اجتماعی خسارت دیده است گفت: بسیج برای رفع این آسیب های اجتماعی باید نقش آفرینی کند، چراکه جبران این خسارت جز با بسترسازی مشارکت مردم ممکن نیست.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی افزود: عناوین مجرمانه اگر تبدیل به عرف شود منجربه نافرمانی مدنی خواهد شد که باید با اصلاح آسیب ها و مشکلات کنونی به دنبال جلوگیری از عرفی شدن جرائم اجتماعی در جامعه بود.
وی با بیان اینکه تا کنون از ظرفیت مردم در حوزه قضایی به خوبی استفاده نشده است اظهار داشت: تربیت حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی باید مورد توجه جدی قرار گیرد که در این راستا به جای تربیت فرمانده باید به دنبال ترویج تفکر فرماندهی بود.
خلیلی در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی امنیت بالایی در سطح منطقه دارد و این باعث عصبانیت دشمن شده است گفت: امنیت کشور محصول جانفشانی بسیج و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی کشور است که باید قدردان این امنیت بود.
از 11 تا 16 آذر ماه شهر مقدس قم میزبان برگزاری دوره تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی و دوره توانمندسازی مربیان آموزش همگانی حقوقی با همکاری سازمان بسیج حقوق دانان و مرکز بسیج قوه قضاییه در مجتمع یاوران مهدی(عج) است.
هدف از دوره تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی، شناسایی، جذب، آموزش، تربیت و سازماندهی افراد در انجمن های تخصصی حقوق جهت بهره گیری در عرصه های مورد نیاز انقلاب(کادرسازی)، آشنایی با نظام مسائل و احصاء اولویت های حقوقی قضایی کشور و آموزش مهارت های لازم به افراد منتخب در جهت رفع این مسائل و همچنین آشنایی و توانمندسازی مخاطبان با اصول مبانی نظری اسلام در راستای دستیابی به تحلیل منطقی از لزوم و بایسته های نظام سازی و تمدن سازی اعلام شده است.
همچنین در دوره توانمندسازی مربیان آموزش همگانی حقوق، افزایش آگاهی های حقوقی مردم، توانمندساختن حقوق عامه و مطالبه گری و همچنین کاهش اطاله دادرسی مورد توجه قرار گرفته است.
تجلیل از برخی نخبگان حقوقی و قضایی بسیج حقوق دانان کشور با اهدای نشان و تندیس «مطالبه گری و فساد ستیزی» از جمله برنامه های این همایش بود.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.