به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین محمد لطفی نیاسر روز دوشنبه درجمع خبرنگاران، افزود: پنج هزار و 160 دقیقه برنامه در صدای قم و همچنین بیش از 90 گزارش خبری ویژه سالگرد چهل سالگی انقلاب تولید شده است.
وی، تولید برنامه در حوزه های فضای مجازی، موشن گرافی، برون مرزی، مستند، موسیقی، سریال و پژوهش را از جمله بخش های تولید شده در این مرکز عنوان کرد.
به گفته وی، صدا و سیمای قم در حوزه برون مرزی به پنج زبان عربی، انگلیسی، اردو، کردی و آذری برنامه سازی می کند و 50 درصد برنامه های رادیوی جمهوری اسلامی که به زبان انگلیسی پخش می شود نیز در قم تولید می شود.
لطفی نیاسر به اقدامات فنی صدا و سیمای مرکز قم در 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی تا سال 67 در مجموعه سرزمینی قم یک فرستنده در محدوده علی آباد موجود بود و پس از آن فرستنده تلویزیونی کمرکوه با 2 شبکه اول و دوم و 70 درصد پوشش به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: در دهه 70 ایستگاه های کم قدرت راه اندازی شد و در دهه 80 نصب نخستین فرستنده های دیجیتال با پوشش 90 درصد انجام شد.
وی ادامه داد: در دهه 90 نیز نصب فرستنده های جدید و افزایش پوشش جمعیتی استان در حوزه تلویزیون به 99 درصد صورت گرفت.
به گفته مدیر صدا و سیمای قم، این استان بیشترین پوشش شبکه تلویزیونی را داراست و در حال حاضر 27 شبکه تلویزیونی در قم قابل مشاهده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه رادیویی نیز یک کانال محدود پیش از انقلاب بود و دهه 60 یک رادیو محلی و در دهه 70 نیز مجموعه رادیویی قم با یک دفتر خبری ایجاد شد.
وی ادامه داد: در دهه 80 به یمن حضور رهبر معظم انقلاب در قم، واحد سیار رادیویی تجهیز شد، توان فرستنده ها و پوشش صدای استانی افزایش یافت و در دهه 90 نیز فرستنده های دیجیتالی نصب شد.
به گفته لطفی نیاسر، در حال حاضر 19 شبکه رادیویی، 17 رادیو نما و 13 رادیو اف ام را در استان قم پوشش می دهیم که پس از استان تهران، قم بیشترین پوشش جمعیتی را بین استان های کشور دارد.
وی با اشاره به ضریب نفوذ صدا و سیمای قم در بین مردم این استان، گفت: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته مخاطبان سیمای مرکز قم بین 55 تا 65 درصد، مخاطبان رادیوی قم بین 15 تا 20 درصد و مخاطبان خبر شبکه نور نیز بیش از 70 درصد می باشد.
به گفته وی، شبکه استانی نور بین پنج شبکه اول انتخابی مردم این استان است.
مدیر صدا و سیمای مرکز قم پیشنهاد کرد: در پایگاه اطلاع رسانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، قسمتی هم برای انعکاس عملکرد سایر رسانه های کتبی و مجازی با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در نظر گرفته شود.
در این نشست خبری که با حضور نصرت الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در سازمان صدا و سیما ترتیب یافت، از تولیدات رسانه ای این مرکز و همچنین پایگاه اطلاع رسانی اقدامات چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.