به گزارش ایرنا، محمدرضا هاشمی روز دوشنبه در ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، افزود: اقتصاد مقاومتی آنقدر سخت نیست که الزاما نیاز به کلمات، عناوین و اعتبارات داشته باشد، بلکه خرید کالایی با اولویت کالای تولید شده در قم، گام نخست اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.
وی اضافه کرد: اگر حتی وسایل خانگی هم می خریم باید خرید کالای تولید داخل در اولویت باشد.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم مسائل اقتصادی را در حوزه اقتصاد مقاومتی محقق کنیم باید مانند هشت سال دفاع مقدس هر لحظه آماده تهدیدها، حمله و توطئه های دشمن باشیم.
هاشمی تاکید کرد: با مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی، خودمان را در مقابل دسیسه های دشمن که در حال حاضر اقتصاد نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده، واکسینه کنیم و بهترین راه در این زمینه تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.
وی ادامه داد: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی، ایران را تهدید نظامی و پس از آن نیز در حوزه تهاجم فرهنگی تهدید می کرد که موفق نشد.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب از سال 78 تاکنون هر سال را به نام موضوعی نامگذاری کردند و از سال 89 نیز مساله اقتصاد مطرح شد و در سه سال گذشه اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی موضوع شعار سال قرار گرفته است.
سرپرست استانداری قم افزود: در بحث مسائل اقتصادی رهبر معظم انقلاب هشدارها و تذکرهایی دادند و می طلبد که ما مسائل اقتصادی را با جدیت پیگیری کنیم و اقدام های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: در سال 95، 20 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با 25 کارگروه و 75 مصوبه و در سال 96 نیز 11 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با 61 مصوبه برگزار شده و در سال 97 نیز تاکنون 6 جلسه برگزار شده که انتظار داریم جلسه ها هر 2 هفته یک بار با دستور کار مشخص برگزار شود.
وی با تاکید بر این که همه دستگاه ها موظف و مکلف هستند مصوبه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را اجرایی نمایند، گفت: آموزش و پرورش مکلف است طرح همیار تولید ملی را با اعتبارات داخلی در مدارس اجرایی نماید و این طرح به عنوان نمونه در قم اجرایی می شود و همه ملزم هستند در این راستا به آموزش و پرورش کمک نمایند.
هاشمی ادامه داد: مصرف بهینه آب را نیز باید از قشر دانش آموز به ویژه مقطع ابتدایی آغاز کنیم و دانشگاه، حوزه، صاحبان فکر، اندیشه و نخبگان فرهنگی و اجتماعی باید کمک نمایند.
وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید اقدام های موفقیت آمیزی که در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام داده اند را به اطلاع مردم برسانند.
وی با اشاره به این که کمیته نظارت بر راستی آزمایی در استان شکل گرفته است، گفت: تثبیت اشتغال در اولویت کار است و باید در این حوزه همه پای کار آیند و واحدهای صنعتی را تقویت نماییم.
سرپرست استانداری قم افزود: اگر واحد صنعتی تعطیل شود، آسیب های اجتماعی از جمله بیکاری، طلاق و سرقت افزایش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 820 میلیارد ریال توسط سایت کارا به حوزه اشتغال روستایی اختصاص یافته است و در اشتغال فراگیر هم 250 میلیارد ریال پرداخت شده و انتظار مردم این است که خروجی مشخص و اشتغال تثبیت شود و آسیب های اجتماعی کاهش یابد.
هاشمی ضمن تقدیر از شرکت آبفای شهری، گفت: این شرکت عملیات وصل جریان آب میدان کشاروز را که به دلیل اجرای طرح قطار شهری قطع شده بود و 48 ساعت زمان بر بود را در کمتر از چهار ساعت انجام داد.
وی به خدمات استاندار سابق قم نیز اشاره و بیان کرد: مهندس صادقی بیش از 40 ماه صادقانه و شبانه روز برای توسعه و آبادانی استان تلاش کرد و معاونان استانداری نیز با وفاق، صمیمیت و همدلی اقدام های خوبی انجام دادند و این روند با قوت و توان بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.
هاشمی همچنین با اشاره به سامانه «ستاد ایران»، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی ایرادها و اشکال های این سامانه را به مرکز منعکس کنند تا مرتفع شود و اگر مشکلات درون استانی است نیز دستگاه های نظارتی حل کنند.
وی افزود: اگر نیاز است دستگاه های اجرایی به عدم استمهال تسهیلات از سوی بانک ها اعتراض نمایند تا مشکل مرتفع شود.
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور اعضا در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد و طرح هایی از جمله اجرای طرح همیار تولید و پیگیری اقدام های دستگاه های اجرایی استان در خصوص مصوبه هایی ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.