به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی جامعه المصطفی ، رئیس این مرکز علمی دربازدید از حوزه آزمون در قم که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) ترتیب یافته بود ، ارتقای علمی و آموزشی طلاب و فضلای غیرایرانی را از اهداف اساسی و ارزشمند مرکز برشمرد و خاطرنشان کرد: طلاب و دانش آموختگان المصطفی با انگیزه، توانایی و دانش روزافزون، در خدمت نشر معارف الهی در اقصی نقاط عالم قرار دارند.
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی ابراز امیدواری کرد: مجاهدت طلاب به همراه برنامه ریزی دقیق اساتید، گروه های علمی و مسئولان جامعه المصطفی، موجب افزایش توان علمی دانش آموختگان غیرایرانی برای نقش آفرینی بیشتر آنان در صحنه های علمی و پژوهشی جهان شود.
مدیرکل سنجش و پذیرش جامعه‌المصطفی نیز در این رابطه گفت: آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری این مرکز علمی در کشور در پنج حوزه آزمونی قم، مشهد، اصفهان، تهران و گرگان برگزار شد.
وی ادامه داد: این آزمون‌ها همچنین در 17 نمایندگی جامعه‌المصطفی خارج از کشور و براساس زبان‌های بومی منطقه انجام شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین امیر انصاری، به تنوع رشته‌ای و ملیتی شرکت‌کنندگان در آزمون جامعه المصطفی اشاره نمود و گفت: در آزمون کارشناسی ارشد جامعه‌المصطفی، از 39 ملیت جهان در 41 رشته تخصصی با یکدیگر رقابت کردند و در دوره دکتری نیز داوطلبانی از 25 ملیت جهان در 24 رشته شرکت نمودند.
جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ ترین مرکز آموزش بین المللی تشیع است که در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی مستقل دارد. این نهاد حوزوی، آموزش های خود را در 129 رشته آموزشی و 6 حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان ها و فرهنگ شناسی ارائه می دهد. دوره های اصلی جامعه المصطفی به هفت زبان دنیا برگزار می شود.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.