حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دوره تحکیم سواد در راستای تثبیت آموخته های کم سوادان و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و زمینه یادگیری مادام العمر در این استان به اجرا گذاشته شد.
وی پیشگیری از بازگشت به بی سوادی ،تثبیت و تعمیق آموخته های قبلی کم سوادان بزرگسال ،ایجاد ارتباط بین سوادآموزی و آموزش های مهارت های اساسی زندگی بخشی دیگر از اهداف آموزشی دوره تحکیم سواد می باشد.
قاسمی نیا گفت: غنی سازی آموزشی محیط زندگی مخاطبین و خانواده ها و تقویت مهارت های فردی ،خانوادگی و گروهی مخاطبان در دوره تحکیم سواد محور محتوای برنامه آموزشی است.
وی اظهار داشت: مهمترین محتوای آموزشی دراین دوره که ویژه افراد کم سواد بزرگسال غیرمحصل می باشد شامل کتاب های همراه با قرآن کریم ،حساب و زندگی و بخوانیم و بنویسیم و هشت کتاب دیگر باموضوعات آموزش مهارت های زندگی وکاربردی درزندگی می باشد.
قاسمی نیا گفت: شرایط ثبت نام و شرکت کنندگان در دوره تحکیم سواد برای افرادی است که دارای کارنامه قبولی دوره سواد آموزی یا دوره تکمیلی یا دوره پایانی نهضت سواد آموزی می باشد و بزرگسالان کم سوادی که دارای کارنامه قبولی سوم یا چهارم ابتدایی باشند می توانند در این دوره شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 350 سوادآموز در دوره تحکیم شرکت دارند ، گفت: برنامه درسی این دوره شامل 70 ساعت به صورت حضوری و 130ساعت به صورت غیرحضوری است که دوره حضوری هفته ای دویا سه جلسه تشکیل می شود.
قاسمی نیا اظهار داشت: تا پایان سال تعداد افراد شرکت کننده در دوره تحکیم به 823 تن خواهد رسید.
وی گفت: اجرای این دوره می تواند برای مجموعه ها و مراکز آموزشی الگویی باشد تا با فارغ التحصیلات خود در ارتباط باشند و باتعیین مواد و محتوای آموزشی از فراموشی آموخته های آنان پیشگیری کنند و درحفظ سرمایه های علمی، آموزشی و آموزش مادام العمر حمایت ومراقبت شود.
از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 627 تن در استان در سه دوره سوادآموزی شرکت کرده اند.
هم اکنون 96 درصد جمعیت قم باسوادند و تنها از جمعیت یک میلیون و 292 هزار تن استان براساس سرشماری سال 95 حدود 120 هزارتن از افراد 6 سال به بالا بی سواد می باشند.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.