به گزارش ایرنا، همزمان با بیستم ماه صفر و سالروز اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، عزاداران در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، بیوت مراجع عظام تقلید و سایر اماکن مذهبی قم مشغول عزاداری هستند.
شیفتگان شهید دشت نینوا در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی از نقاط مختلف شهر قم، خود را به حرم کریمه اهل بیت(س) رسانده و در غم جانکاه شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش بر سر و سینه می زنند و اشک ماتم می ریزند.
جاماندگان شرکت در پیاده روی عظیم اربعین، امروز با حضور و عزاداری در حرم حضرت معصومه(س) دل های شکسته خویش را به مضجع شریف این بانوی آب و آیینه گره زدند تا در حریم کبریایی این بانوی با کرامت غبار دل را بزدایند.
پرچم های سیاه برافراشته بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه(س)، خیابان ها و میدان ها و حضور هیات های سینه زن و زنجیرزن بر گرداگرد حرم مطهر، غوغایی از عشق به سید و سالار شهیدان ایجاد کرده و ندای سوزناک «یاحسین ما را نیز به کربلا برسان» جاماندگان اربعین حسینی، اشک را از دیدگان عزاداران جاری ساخته است.
حضور دسته های عزاداری از نقاط مختلف کشور و همچنین هیات هایی از اتباع کشورهای مختلف، حرم حضرت معصومه(س) را کربلایی کرده است.
مردم شریف قم در گوشه و کنار این خطه مقدس با برپایی ایستگاه‌ های صلواتی و میزبانی از عزاداران حسینی(ع)، عشق و اردات خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان دادند.
بنا بر روایاتی بیستم صفر سال 61 هجری قمری، همزمان با چهلمین روز از شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در صحرای کربلا، جابربن عبدالله انصاری، صحابی برجسته پیامبر(ص) به عنوان نخستین زائر شهدای نینوا، وارد کربلا و این سنت از همان سال بنا نهاده شد. حفظ و گسترش سنت در سال های بعد توسط ائمه اطهار(ع) مورد تاکید و سفارش قرار گرفته به گونه ای که در روایتی، امام حسن عسکری(ع) یکی از نشانه های مومن را زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین ذکر کرده اند.
با گسترش این فرهنگ عظیم حسینی، در سال های اخیر بیش از 20 میلیون زائر از کشورها، اقوام و مذاهب مختلف در اربعین خود را به کربلای معلا رسانده و به عزاداری می پردازند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.