به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری روز سه شنبه در جلسه «ستاد بزرگداشت 13 آبان» در سالن جلسه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا چون خیال کرده همه مقدرات جهان در اختیار آن قرار دارد، می خواهد که انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن نگیرد، ولی به کوری چشم او ما چهارصدمین سالگرد پیروزی انقلاب را نیز جشن خواهیم گرفت.
وی افزود: در ایام باقی مانده تا دهه فجر هرچقدر بتوانیم به هم نزدیک تر باشیم، دشمن را مایوس تر خواهیم کرد.
اسکندری، تلاش همه جانبه برای کاهش فشارهای روحی و روانی دشمن بر مردم در زمینه مسائل اقتصادی را ضروری دانست و افزود: هر مسئول، ارگان و نهادی باید در حیطه وظایف خود به گونه ای عمل کند که مردم آرامش پیدا کرده و با چالش کمتری مواجه باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: انقلاب اسلامی پدیده مبارکی است که پیشتاز آن یک فقیه جامع الاشرایط است، از این رو عملکرد آن را از عملکرد مسئولان گرچه همپوشانی با یکدیگر دارند، باید تفکیک کرد.
وی، استقلال را از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: هیچ ملتی مانند ملت ایران را نمی توان پیدا کرد که بیگانگان در تعیین سرنوشت آن ها دخالتی نداشته باشند.
اسکندری، احیای اسلام و ارزش های دینی را نیز بزرگترین دستاورد انقلاب ذکر کرد و افزود: این همه آزادی که در کشور وجود دارد و مردم با صراحت می توانند انتخاب کنند، از برکت ها و دستاوردهای انقلاب است.
وی با بیان این که هر یک از خدمات نظام را باید تبیین کنیم، اضافه کرد: خدمات صورت گرفته به کشور توسط نظام اسلامی در تاریخ این مملکت نظیر ندارد.
وی دست یابی به دانش هسته ای، پیشرفت های تسلیحاتی و عمران و آبادانی در جهت محرومیت زدایی را تنها بخش کوچکی از این خدمات توصیف کرد و افزود: البته در طول سال های انقلاب، برخی از مسئولان خوب عمل نکردند و ما نمی توانیم آن را به حساب اصل انقلاب بگذاریم.
وی با تاکید بر این که در آستانه جشن چهل سالگی انقلاب باید کارهای فکری و فرهنگی زیادی با رویکرد دفع حداقلی، جذب حداکثری، انسجام، اتحاد و ایجاد امید و آرامش انجام دهیم افزود: باید به فعالیت های خود در این مقطع حساس سرعت بیشتری دهیم و از مناسبت هایی مانند 13 آبان و اربعین حسینی بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، حضور جدی همه قشرهای جامعه و مسئولان در راهپیمایی 13 آبان را مورد تاکید قرار داد.
13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358، تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به دست رژیم پهلوی در سال 1343 به ترکیه و بزرگداشت شهادت دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم و فساد ستمشاهی و استعمار و دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در سال 1357 است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.