به گزارش ایرنا، در این آیین که آیات سید هاشم حسینی بوشهری و عباس کعبی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، سید مهدی صادقی، استاندار، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و شماری دیگر از مسئولان نظامی و اجرایی حضور داشتند، از تلاش های سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا احمدی فرمانده سابق سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم قدردانی و سردار سرتیپ دوم پاسدار سید محمد تقی شاهچراغی به عنوان فرمانده جدید سپاه استان معرفی شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) در این آیین گفت: خدمت در نهاد انقلابی سپاه، نعمتی بزرگ است که پاسداران باید قدر آن را بدانند و برای انجام وظایف خود در بهترین حالت تلاش کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری ادامه داد: پاسداران سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع) به عنوان نیرویی آماده و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب در صحنه های مختلف نظامی، سازندگی و فرهنگی حاضر می شوند و آماده هر گونه جانفشانی هستند.
وی اضافه کرد: نام و یاد سردار شهید مهدی زین الدین بر پیشانی سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) قم نقش بسته است و پاسداران جوان تا پای جان راه این شهید سرافراز و 6 هزار شهید استان را ادامه خواهند داد.
شهید مهدی زین ‏الدین در 18 مهرماه سال 1338 هجری شمسی، در خانواده‏ای مذهبی در شهر تهران متولد شد. با آغاز جنگ تحمیلی و رشادت ‏های فراوانی که شهید زین‏ الدین از خود نشان داد باعث شد تا فرماندهان مسئولیت‏ های حساس و کلیدی را به او واگذار کنند. بدین ترتیب، شهید زین ‏الدین به عنوان مسئول شناسایی یگان ‏ها و پس از آن به عنوان مسئول اطلاعات عملیات سپاه دزفول و سپس مسئول اطلاعات عملیات محورهای سوسنگرد انتخاب شد. او در عملیات بیت‏المقدس و آزادسازی خرمشهر، مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را پذیرفت و در عملیات رمضان، به سرپرستی تیپ 17 علی‏ابن ابی‏طالب قم و سرانجام به فرماندهی لشکر 17 سپاه امام علی‏ بن ‏ابی ‏طالب(ع) قم منصوب شد.
در آبان سال 1363 شهید مهدی زین ‌الدین فرمانده لشکر 17 سپاه امام علی بن ابی طالب در دوران دفاع مقدس به همراه برادرش مجید (که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر علی‌بن ابیطالب(ع) بود) جهت شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت درحال حرکت بودند که در درگیری با نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسیدند.
همچنین در این آیین، مداحان اهل بیت (ع) در سوگ شهادت امام حسین(ع) نوحه سرایی کردند و حاضران با اشک ماتم و ندای لبیک یا حسین (ع) فضای معنوی خاصی را رقم زدند.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.