محمد کاظم رضوانی روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، ادامه داد: سینماهای شهر آفتاب و استقلال که به ترتیب در سال های 1360 و 1361 در شهر قم به بهره برداری رسیده بودند با وجود چندین بار نوسازی، در سال های اخیر دچار رکود و تعطیلی کامل شدند.
وی بااشاره به پیگیریهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره سینمایی قم و همچنین علاقه مندی مالکان این سینماها برای فعالیت مجدد اظهار داشت: با سرعت بخشی برای قرار گرفتن سینما استقلال در نوبت بازسازی، روند این بازسازی در حال انجام است و امیدواریم تا اربعین امسال (هشتم آبان) با بهره برداری از این سینما، 250 صندلی به 940 صندلی سینمایی فعلی قم افزوده شود.
رضوانی ادامه داد: با همکاری مالک سینمای شهر آفتاب و موسسه شهر آفتاب وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 2 سالن با ظرفیت 90 صندلی و یک سالن سینمایی به ظرفیت 300 صندلی تا بهمن ماه امسال در قم به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه در دهه 80 سینما استقلال 2 بار و شهر آفتاب یک بار تجهیز، نوسازی و بازسازی شده اند گفت: سینما استقلال در سال 84 در نوبت بازسازی قرار گرفت ولی به دلایلی از جمله ناتوانی مالک در تامین سهم آورده خود این بازسازی صورت نگرفت.
در حال حاضر سینمای ونوس با 300 صندلی، سینمای تربیت با 500 صندلی و سینمای آیه با 140 صندلی سه سینمای فعال شهر قم هستند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.