به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، حسن ایزانلو روز شنبه در گفت و گویی، افزود: در روزهای تعطیل آخر هفته گذشته، 10 اکیپ نظارتی معاونت بهداشتی در راستای نظارت و بازرسی از اماکن عمومی در سطح شهر قم فعال بود.
وی اضافه کرد: در این مدت 310 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شد و در این راستا 22 مورد نمونه برداری آب، کلرسنجی از 25 هزار لیتر آب مخازن و 170 مورد سنجش تجهیزات و پرتابل از دیگر اقدام های کارشناسان مرکز بهداشت بوده است.
وی با تاکید بر اهمیت نگهداری صحیح مواد غذایی و رعایت زنجیره سرد و گرم، گفت: کارشناسان با استفاده از تجهیزات نسبت به سنجش دمای یخچال، فریزر، سردخانه و همچنین کیفیت مواد مصرفی در تهیه غذاها از جمله روغن و سنجش بار میکروبی سطوح میز کار، تجهیزات و ظروف اقدام می نمایند.
به گفته ایزانلو، در این مدت، 6 مورد اماکن غیربهداشتی غیرفعال و 12 مورد نیز یدسنجی از نمک انجام شد و با توجه به حضور مسافران، بازدید از تعدادی مجموعه های بین راهی و ارائه تذکرات و راهنمایی های بهداشتی انجام شد.
وی ضمن هشدار به واحدهای متخلف بهداشتی، اضافه کرد: در صورت مشاهده تخلف، برخوردهای شدیدی مانند تعطیلی یا معرفی به مراجع قضایی صورت می گیرد.
وی از مردم درخواست نمود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه کشوری 190 گزارش نمایند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.