محمد پیروزمنش روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فعالیت ورزشی موجب ایجاد انگیزه، حس مفید بودن و ارتقای شاخص های سلامت افراد معلول و یا دارای نقص عضو می شود ادامه داد: مشکلات اقتصادی، سنگین بودن هزینه ایاب و ذهاب و همچنین دوری سالن تمرین موجب شده تا بسیاری از جانبازان و معلولان علاقه مندان به ورزش در این استان امکان فعالیت ورزشی نداشته باشند.
وی افزود: تامین خودروی ویژه حمل معلولان و جانبازان برای این هیات ورزشی علاوه بر کاهش هزینه ها برای خانواده ها، زمینه حضور و فعالیت آنها در رشته های مختلف ورزشی فراهم می شود.
رئیس هیات جانبازان و معلولان قم هزینه تامین خودرو ون ویژه حمل معلولان را رقمی بالغ بر 2 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: از خیرین استان تقاضا داریم در تامین هزینه های خرید این خودرو به کمک این هیات ورزشی بیایند.
پیروزمنش، اظهار داشت: چنانچه خودرو ویژه حمل معلولان در اختیار این هیات قرار گیرد، می توانیم بسیاری از معلولان را به ورزش و فعالیت های ورزشی جذب کنیم.

** فعال شدن 2 رشته جدید برای معلولان و جانبازان
وی با اشاره به فعالیت 300 ورزشکار معلول و جانباز آقا و خانم در بخش قهرمانی و توانبخشی در این هیات تاکید کرد: از 21 رشته تعریف شده در فدراسیون جانبازان و معلولان، 15 رشته به صورت فعال و نیمه فعال برای ورزشکاران بانو و آقا در قم وجود دارد.
وی نبود ظرفیت های استانی را عامل اصلی در فعال نبودن تمام رشته ها برای ورزشکاران معلول دانست و گفت: قایقرانی و دوچرخه سواری از جمله رشته های تعریف شده فدراسیون جانبازان و معلولان است که به دلیل اینکه در قم چنین ظرفیت هایی وجود ندارد، امکان فعالیت این رشته ها در این استان نیست.
پیروزمنش با بیان اینکه به زودی 2 رشته جدید برای معلولان و جانبازان در این استان فعال می شود اظهار داشت: تیراندازی با سلاح بادی و همچنین بوچیا ویژه معلولان فلج مغزی شدید از جمله رشته هایی است که در این استان فعالیت آنها آغاز می شود.

** بی توجهی به تفاوت ورزشکاران سالم و معلول
پیروز منش درادامه گفت: بزرگترین مشکل ما درارتباط با اداره کل ورزش و جوانان قم این است که حتی یک کارشناس ورزشی که به صورت روانشناسی و علمی با معلولان کار کرده باشد،دراین اداره کل وجود ندارد و این موجب مشکلات جدی برای این هیات ورزشی شده است.
وی بیان اینکه بی توجهی به تفاوت ورزشکاران سالم و معلول از جمله چالش های این هیات ورزشی است گفت: به دلیل اینکه امکان جا به جایی ورزشکاران معلول با هر وسیله ای به مسابقات کشوری وجود ندارد، هزینه اعزام یک معلول بسیار بیشتر از هزینه اعزام ورزشکاران سالم می باشد و این درحالی است که هزینه در نظر گرفته شده برای اعزام به مسابقات کشوری برای تمام هیات ها به صورت مساوی در نظر گرفته می شود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.