محمد پیروزمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفت معلول و جانباز از استان قم عضو تیم های ملی و سه تیم از استان در رشته های بسکتبال با ویلچر، تنیس روی میز و دو و میدانی در لیگ برتر باشگاه های کشور حضور دارند.
وی با اشاره به خلاقیت و استقبال جانبازان و معلولان قمی از ورزش گفت: در استان قم بهترین مدال آوران از قشر جانباز و معلول هستند و سال گذشته 2 ورشکار معلول قمی بعد از سال ها در رقابت های پاراالمپیک 2016 برزیل حضور پیدا کردند.
سیدحسین حسینی و حسین گلستانی 2 ورزشکار قمی در رشته والیبال نشسته در پارالمپیک 2016 برزیل حضور داشتند.
پیروز منش اظهار داشت: هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان قم در رشته‌های بسکتبال با ویلچر، شنا، تنیس روی میز، وزنه‌برداری، دو و میدانی، والیبال‌نشسته و تیراندازی با کمان فعالیت دارد.
وی از احتمال لغو حضور تیم قم در مسابقات دو ومیدانی کشور در مشهد مقدس خبر داد و گفت: مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور شهریورماه سال جاری در مشهد برگزار می شود و تیم قم به دلیل نداشتن حامی مالی در این رقابت ها شرکت نمی کند.
وی ادامه داد: ما برای اعزام 15 ورزشکار به این مسابقات حداقل به 160 میلیون ریال اعتبار نیاز داریم.
وی دسترسی مشکل به سالن تمرین هیات معلولان و جانبازان را یکی از مشکلات ورزشکاران دانست و گفت: سالن ورزشی ما در تقاطع 72 تن قرار دارد و حضور ورزشکاران جانباز و معلول از مناطق دیگر مانند پردیسان، شهرک ایثار و غیره در این سالن با مشکلاتی همراه است.
پیروزمنش گفت: امکانات لازم برای تهیه سرویس برای ورزشکاران این رشته را در اختیار نداریم.
رئیس هیات جانبازان و معلولان استان قم از تحولی بزرگ در این هیات در آینده نزدیک خبر داد و گفت: دنبال راهکاری برای در اختیار قراردادن استخر و سالن به ورزشکاران معلول و جانباز به صورت رایگان هستیم که در صورت تحقق این امر و حمایت فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان، تحول بزرگی در این رشته اتفاق می افتد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.