به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری روز شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار در سالن جلسه های امام جواد(ع) استانداری قم اظهار داشت: تولید صادرات محور منجربه افزایش درآمد برای مردم و جامعه می شود، از این رو باید دستگاه ها چنین رویکردی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی افزود: تعدادی از مصوبه ها و بخشنامه های کشوری جهت تسهیل در رونق صادرات به دستگاه ها ابلاغ می شود که باید نسبت به اجرای آن اقدام کنند تا تولیدکننده برای صادرات برنامه ریزی کند.
وی با بیان این که در استان قم در مرحله بعد از تولید با مشکلاتی مواجه هستیم گفت: دستگاه ها با مشورت فعالان بخش خصوصی و صاحب نظران در عرصه صادرات به کمک تولیدکنندگان بیایند.
معاون استاندار قم ادامه داد: سعی شده است تا از صادرات مواد اولیه و تولیدها به صورت خام جلوگیری شود، چراکه باید در مرحله اول ماده اولیه تولیدکنندگان داخلی و نیاز مردم استان تامین و سپس صادر شود.
وی گفت: ارزآوری حاصل از تولید با ارزآوری فرآورده های خام صادراتی قابل مقایسه نیست که این امر کمک شایانی به تولیدکنندگان می تواند کند.
وی با تاکید بر نظارت دقیق بر واردات و صادرات استان قم گفت: توسط گمرک استان باید کالاهای ورودی و خروجی کنترل شود.
غضنفری اضافه کرد: آماری که در خصوص صادرات و واردات ارائه می گردد باید به صورت دقیق و درست ارائه شود تا شاهد برنامه ریزی صحیح با همکاری دستگاه های مربوطه برای رونق صادرات باشیم.
وی با بیان این که هدفگذاری استان قم رشد 20 درصدی در صادرات است گفت: برغم وجود نوسان ها در ارز و سایر مشکلات شاهد تحقق 40 درصدی تعهدها در این زمینه هستیم.
وی تاکید کرد: رسیدن به این رشد دور از دسترس نیست و امیدواریم طبق پیش بینی های صادراتی در نیمه دوم امسال به رشد مورد نظر دست پیدا کنیم.
غضنفری همچنین بر برگزاری نمایشگاه های مختلف در استان قم تاکید کرد و گفت: برای رونق تولید و معرفی کالاهای تولیدکنندگان باید نمایشگاه ها طبق جدول زمان بندی برپا شود.
وی گفت: دستگاه های مربوطه با برنامه ریزی صحیح و با همکاری اتحادیه ها و صنف های مختلف در قم اقدام به برگزاری نمایشگاه ها کنند.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.