به گزارش ایرنا ،دکتر بشیر خالقی در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: هر چند پیگیری اعتبارات طرح های عمرانی وظیفه اصلی یک نماینده نیست با این حال برای تسریع در امور عمرانی مربوط به حوزه انتخابیه بیشتر نمایندگان مجلس برای دریافت اعتبارات بیشتر معمولا چانه زنی می کنند.
او گفت: انتظار بیشتر مردم از نمایندگان مجلس حل مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه در کنار تلاش و پیگیری اعتبارات طرح های بزرگ ملی بوده و نه جابجایی مدیران اجرایی که خارج از حیطه و وظایف یک نماینده و قانونگذار در مجلس است.
او اظهار داشت: تکمیل طرح راه آهن اردبیل ، میانه یکی از خواسته های مجمع نمایندگان استان بوده و در شراط فعلی که ریسک شرکت های خارجی برای اجرای این طرح از محل فاینانس به حداقل رسیده همه نمایندگان برای تامین اعتبار چند هزار میلیارد ریالی این طرح در تلاش هستند.
نماینده خلخال و کوثر همچنین گفت: برخلاف تصور برخی از افراد جامعه که معتقد به دخالت مستقیم نمایندگان در کار جابجایی مدیران اجرایی هستند کار اصلی نمایندگان مجلس قانونگذاری و نظارت بر حس اجرای قوانین در کشور است.
خالقی افزود: بنده دخالتی در عزل و نصب مدیران اجرایی شهرستان های جنوب استان نداشته و معتقدم که شایسته سالاری با شاخص های در نظر گرفته شده برای یک مدیر در انتخاب و انتصاب مدیران اجرایی از سوی دستگاه های اجرایی باید لحاظ شود.
او با بیان اینکه دلیل اصلی توسعه نیافتگی منطقه خلخال در گذشته عدم اطلاع رسانی به موقع از وضعیت موجود و نبود خبرنگاران دلسوز بوده، افزود: این شهرستان به حد کافی از جناح بازی و سیاسی کاری ضربه خورده و در زمانی که اهل قلم و رسانه باید با درج مشکلات منطقه توجه مسئولان را به این شهرستان جلب می کردند با درشت نمایی مسائل سیاسی ذهن همه را از مشکلات عمرانی و اقتصادی منحرف کرده اند.
وی از خبرنگاران به عنوان وقابع نگاران با صداقت نام برد که می توانند به عنوان یک ناظر بر عملکرد مسئولان بوده و پل ارتباطی محکمی در بین مردم و مسئولان در مسیر حل مشکلات جامعه باشند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.