به گزارش ایرنا ، یوسف خدادادی روز شنبه در جلسه کارگروه وضعی - انتظامی پیشگیری از تصادفات رانندگی و اصلاح نقاط حادثه خیز گفت: بیشتر این تصادفات در شمال استان رخ داده و مسئولان ذیربط باید توجه ویژه ای برای توسعه بزرگراه ها داشته باشند.
وی اظهار داشت: برغم وجود بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت در شمال استان شاهد کمترین بزرگراه در این منطقه هستیم، طوری که از 130 کیلومتر بزرگراه استان فقط 25 کیلومتر آن در شمال استان واقع بوده و این امر موجب بروز تصادفات شدید در این جاده ها می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در خصوص اقدامات زود بازده کاهش تصادفات نیز گفت: نصب علایم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی، بنرهای هشدار دهنده، خط کشی جاده ها، سرعت گیر و دیگر علایم هشدار دهنده در کاهش تصادفات موثر است.
او با انتقاد از مسئولان محلی در عدم پیگیری بهبود شرایط راه های شمال استان افزود: فرمانداران شهرستان های پارس آباد، گرمی و بیله سوار باید با پیگیری، تعامل و همکاری با سایر دستگاهها در جذب اعتبارات برای ایمن سازی و توسعه راه های ارتباطی بیش از پیش تلاش کنند.
بر اساس آمار پزشکی قانونی استان اردبیل در چهار ماه امسال 75 نفر در این استان بر اثر حوادث رانندگی جان باختند.
جاده های مشگین شهر - اردبیل و پارس آباد - اردبیل در شمال استان اردبیل از جاده های پرتردد استان اردبیل هستند.
بر اساس اعلام فرماندهی پلیس راه استان اردبیل، بیش از 60 درصد از تلفات فوتی تصادفات رانندگی این استان مربوط به راه های ارتباطی شهرستان مشگین شهر است.
واژگونی خودروها بیشترین فراوانی در تصادفات فوتی و تخطی از سرعت مطمئنه هم بیشترین علت تصادفات جاده ای در استان اردبیل اعلام شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.