معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ما به تمام دستگاه‌های دولتی ابلاغ کردیم تا با شوراهای شهرها و روستاها همکاری نزدیک و مداومی را داشته باشند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهروز ندایی در کارگاه آموزشی شوراهای اسلامی استان اردبیل با حضور مسئولان استانی و کشوری اظهار کرد: باید ارتباط بین شوراها با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقویت شود تا هر یک از این نهادها براساس وظایفی که برعهده آنها گذاشته شده است بتوانند انجام مسئولیت و ماموریت کنند.  
وی خاطرنشان کرد: نباید شهرداری‌ها و شوراها به صورت متقابل در کار هم دخالت داشته باشند چرا که براساس قوانین حوزه اختیارات و ماموریت و مسئولیت شوراها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کاملا مشخص است و انتظار می رود با کمترین تنش شوراها در راستای حل مشکلات مردم در کنار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بتوانند کار قانونی خود را انجام دهند.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: متاسفانه در برخی از شهرها شاهد دخالت نابجای شوراها در کار شهرداری‌ها و دهیاری‌های و به شکل بالعکس هستیم که در این زمینه ما از شوراها و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواسته‌ایم تا در چارچوب مقررات و قوانین به وظیفه خود عمل کنند و بیشترین ارتباط و تعامل را با مردم داشته باشند.
ندایی تصریح کرد: با تاکید استاندار اردبیل ما به تمام دستگاه‌های دولتی ابلاغ کردیم تا با شوراها همکاری نزدیکی را داشته باشند تا با کمترین دغدغه زمینه ارتقای توانمندی‌ها و ارائه خدمات در مجموعه شوراها فراهم آید.
وی به وضعیت نابسامان جمع آوری و دفع پسماند و زباله در شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: ما امسال اعتبار خوبی را در این زمینه به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظر گرفتیم که قطعا با استفاده از این منابع هم شهرداری‌ها و هم دهیاری‌ها می‌توانند با استفاده از این منابع در جمع‌آوری زباله، پسماند و حتی نخاله‌های ساختمانی دقت بیشتری را صرف کرده و مشکلات ناشی از پراکندگی زباله‌ها و پسماندها برطرف شود.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: نباید چهره شهرها و روستاهای ما به دلیل بی‌برنامگی در جمع‌آوری و دفع پسماندها زشت و نازیبا جلوه کند بلکه بهتر است با همکاری‌ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از جدیدترین روش‌های جمع‌آوری زباله استفاده شده و بهبود سیمای شهرها و روستاها را شاهد باشیم.
ندایی اظهار کرد: در حوزه بازآفرینی شهری نیز که اغلب برنامه‌ها برای بهسازی بافت فرسوده در مناطق مرکزی شهرها و حاشیه شهرهاست ما اعتبارات خوبی را با همکاری بانک‌های عامل در تخصیص تسهیلات کم بهره شاهد هستیم که با تامین این اعتبارات بازآفرینی شهری و توانمندی در این حوزه اتفاق می‌افتد.
وی گفت: شوراها باید در بازآفرینی شهری یک برنامه منسجم چهارساله داشته باشند تا به تدریج واحدهای مسکونی کم دوام و بی‌دوام بهسازی شده تا مشکلی از بابت حوادث ناگوار زلزله و رانش شاهد نباشیم.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به زلزله کرمانشاه به عنوان یک درس عبرت برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی اشاره و خاطرنشان کرد: بانک مسکن 40 تا 50 میلیون تومان در این زمینه تسهیلات ارائه می‌کند و شهرداری‌ها نیز می‌توانند با استفاده از ظرفیت قیر رایگان نسبت به بهسازی معابر در بافت‌های فرسوده اقدام کرده و سایر خدمات را نیز با تخفیف به متقاضیان ارائه کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.