فرهاد عبدالعلی پور روز سه شنبه در جلسه شوراهای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه باید حساسیت جامعه نسبت به حوادث طبیعی و بحران های محتلف افزایش یابد، افزود: افزایش آموزش و آگاهی مردم منجر به کاهش حوادث و مخاطرات طبیعی می شود.
وی با تاکید بر داشتن برنامه در دستگاه‎های عملیاتی در حوزه مدیریت بحران تشریح کرد: اکثر دستگاههای عملیاتی در زمان حادثه به طور فعال پای کار هستند، اما اگر این تلاش‎ها مبتنی بر یک سناریو وبرنامه باشد، نتیجه بهتری عاید خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ بیمه اماکن، محصولات و تجهیزات در میان مردم نهادینه شود،عنوان کرد: در کنار استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی، تامین محل اسکان اضطراری و امکانات مورد نیاز در شرایط بحرانی باید قبل از هر اقدامی در دستور کار قرار‌ گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با اشاره به فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان بیله سوار و احتمال تکرار حوادث مربوط به آتش سوزی مزارع گفت: در کنار تجهیزات و امکانات از ظرفیت های مردمی نیز باید در جهت مهار خطرات ناشی از آتش سوزی احتمالی مزارع استفاده خواهد شد.
فرماندار بیله سوار نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای مدیریت بحران شهرستان در ایام برداشت محصولات کشاورزی با تمامی تجهیزات خود در آماده باش کامل خواهند بود اظهار کرد: در هفت نقطه از شهرستان گروههای مقابله با آتش سوزی های احتمالی مستقر و حضور خواهند داشت.
حسن قبادی افزود: اطلاع رسانی گسترده ای از طریق دهیاران و جهاد کشاورزی در جهت خود مراقبتی کشاورزان و روستاییان در خصوص مقابله با آتش سوزی احتمالی مزارع صورت گیرد و کشاورزان نسبت به عدم آتش سوزی بقایای محصولات راعی خود اقدام نمایند.
وی گفت: کلیه امکانات شهرستان در حوزه شهرداری ها، دهیاری ها، هلال احمر و راهداری در اختیار گروههای اطفای حریق شهرستان باشد و شهرداران تابعه در طول برداشت محصولات کشاورزی از آتش زدن زباله ها در مکان های دفن زباله خودداری نمایند.
فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه مدیریت بحران استانداری پیگیر خسارات وارده به ساکنان انتهای خیابان طالقانی بودهف گفت :مساعدت لازم برای ادامه اجرای روند کانال سنگی در انتهای خیابان طالقانی انجام خواهد شد و مدیریت بحران استانداری نیز همکاری های لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.
بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل واقع است.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.