به گزارش ایرنا ، دکتر اسحاق رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: علاوه بر آموزش دانشجویان امروز وظیفه اصلی دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی خلاء ها و نیازهای جامعه با توجه به قابلیت های استان است تا بتوان به صورت علمی پاسخ مناسب برای رفع مشکلات ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه سه مسئولیت جدید اجتماعی در بخش های استانی، ملی و بین ‌المللی برای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تعریف شده ، بیان کرد: توجه به صنعت گردشگری و سلامت استان، احداث و راه اندازی دانشکده گردشگری و مرکز همایش ها ملی و تبدیل این دانشگاه به سه ناشر برتر خاورمیانه و آسیا در چشم انداز 10 ساله هدف گذاری شده است.
او از تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سرعین به دانشکده تخصصی گردشگری خبر داد و ادامه داد: 20 شغل و حرفه که با گردشگری ارتباط مستقیم دارد شناسایی شده تا نسبت به آموزش آنها اقدام شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از احداث هتل در شهر مشگین شهر خبر داد و گفت: مزرعه حسن باروق دانشگاه آزاد نیز که مرکز تحقیقاتی بود به مرکز طبیعت‌ گردی و سلامت گردی تبدیل خواهد شد و 15 طرح از جمله پرندگان زینتی، گیاهان دارویی و بوم گردی در آن اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در حوزه سلامت افزود: احداث بیمارستان 106 تختخوابی، سالن های مجهز ورزشی و آزمایشگاه تربیت بدنی برای گرفتن تست سلامت و استعدادیابی در این راستا می باشد.
رسولی از وجود 83 کارگاه و آزمایشگاه مجهز دانشگاه آزاد اسلامی در استان خبر داد و اظهار داشت: بعضی از این کارگاهها و آزمایشگاهها در کشور بی نظیر است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 29 طرح تحقیقاتی و پژوهشی توسط استادان و دانشجویان این واحد آموزشی در حال اجراست، گفت: تاکنون 492 طرح تحقیقاتی در موضوعات مختلف توسط این دانشگاه انجام شده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: این طرح ها در حوزه های فرش، پلاستیک، آب، کشاورزی ، انرژی و خوشه صنعتی است.
وی ادامه داد: علاوه براین سه شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در زمینه گیاهان دارویی، تولید چراغ های روشنایی و مواد غذایی در حال فعالیت هستند و تاکنون پنج محصول دانش بنیان تجاری سازی شده است.
رسولی گفت: توسعه مراکز تحقیقاتی یکی از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل است به طوری که مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی ایجاد شده و در آینده نزدیک مرکز تحقیقاتی انرژی و فرهنگ و تمدن اسلامی با رویکرد دوره صفویه ایجاد خواهد شد.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان در 6 واحد دانشگاهی ، 6 مرکز آموزشی، سه آموزشکده سما با 464 نفر هیات علمی و حدود 900 نفر حق التدریس و با 546 کارمند به دانشجویان ارائه خدمت می کند.
او با بیان اینکه در مراکز وابسته به این دانشگاه در استان 477 رشته محل تحصیلی وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 23رشته محل تحصیلی در مقطع دکتری، یک رشته در مقطع دکتری حرفه ای، 108 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی نیز در مقاطع کارشناسی و کاردانی می باشد.
رسولی بیان کرد: 107 مورد ثبت اختراع، ارائه هزارو 226 مقاله ISI ، ارائه 765 مقاله ISC ، ارائه هزارو 487 مقاله در همایش های بین المللی و چاپ 56 عنوان کتاب از جمله اقدامات اساتید و دانشجویان این دانشگاه تاکنون بوده است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به اینکه سه نشریه علمی و پژوهشی در این دانشگاه چاپ می شود، ادامه داد: هفت تشکل دانشجویی با طیف های سیاسی مختلف، 10 کانون فرهنگی و 24 انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی استان فعالیت می کنند.
رسولی اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با استفاده از همه ظرفیت ها تلاش می شود تا پنج سال آینده اتکای دانشگاه به شهریه دانشجویان 40 درصد کاهش یابد.
هم اکنون حدود 14 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مشغول تحصیل هستند، این دانشجویان در شهرهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، گرمی و بیله سوار مشغول تحصیل می باشند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.