به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا به مناسبت روز خبرنگار افزود: در سال گذشته 459 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد ولی امسال این میزان به دلیل خشکسالی و تنش سرمایی کاهش یافته است.
او اظهار داشت: 150 هزار تن از گندم کشت شده در استان غیر از گندم خریداری شده به صورت خود مصرفی و استفاده برای بذر توسط کشاورزان نگهداری می شود.
وی با بیان اینکه گندم کشت شده در مناطق دیم با کیفیت است ، افزود: گندم کشت شده در شهرستان بیله سوار با کیفیت ترین گندم برداشت شده در استان می باشد که در داخل استان به مصرف می رسد.
وی همچنین با اشاره به اصلاح الگوی کشت با توجه به کم آبی گفت: هزار هکتار کشت نشایی چغندر قند در استان شده و بیش از 40 درصد از مصرف آب در این زمینه کاهش یافته است.
وی ادامه داد: 6 هزار هکتار حبوبات پاییزه نیز در اردبیل کشت و با استفاده از نزولات آسمانی آبیاری شده است.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
3006/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.