به گزارش ایرنا ، حسین دشتی روز دوشنبه در نشستی با تور خبری اعزامی از کمیته امداد امام به خلخال هدف از اعزام تیم خبری خبرنگاران از تهران به خلخال را آشنایی خبرنگاران با وضعیت زندگی مردم به ویژه اقشار محروم و کم درآمد روستایی و حواشی شهرهای این شهرستان و انعکاس آن به مسئولان برای لحاظ در تصمیم گیری های آینده ذکر کرد.
او اظهار داشت: تور خبری خبرنگاران اعزامی متشکل از 25 خبرنگار ، بازدید خود از مناطق روستایی خلخال را با همکاری فرمانداری و دستگاه های اجرایی زیرمجموعه آغاز کرده و به مدت 10 روز ادامه خواهند داد.
فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی های غلط گذشته در اشتغال و بهره گیری از قابلیت های شغلی منطقه موجب خالی شدن برخی از روستاهای این شهرستان از سکنه شده است.
فریدون بابایی افزود: بدلیل مهاجرت جوانان جویای کار و کارآفرین از این شهرستان به مناطق دیگر کشور ، برخی روستاهای منطقه به سرای سالمندان تبدیل شده است.
وی گفت: وضعیت توپوگرافی و قرار گرفتن بیشتر روستاهای خلخال در مناطق دورافتاده کوهستانی هزینه های ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ، راه ارتباطی و زیرساخت های مورد نیاز جامعه روستایی را افزایش داده و در کنار این کار استفاده نکردن از منابع خدادادی از جمله آب فراوان ، اراضی کشاورزی و یا قابلیت های گردشگری موجب افزایش رغبت مردم برای مهاجرت از مناطق روستایی به خلخال و یا دیگر مناطق کشور شده است.
بابایی واگذاری سامانه های مخابراتی به بخش خصوصی و بی رغبتی بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های ارتباطی در روستاهای خلخال را از جمله عوامل دخیل در خالی شدن روستاها از سکنه ذکر کرد.
وی افزود: توجه به سودآوری اجرای طرح های زیرساختی مخابرات از جمله عوامل ضعف این شرکت در ایجاد زیرساخت های مورد نیاز اهالی روستاها از جمله پوشش تلفن همراه و یا تقویت اینترنت روستایی است.
بابایی حضور خبرنگاران در خلخال و بازدید از مناطق محروم روستایی این شهرستان را در تصمیم گیری های مسئولان تاثیرگذار دانست و از تلاش اعضای تور خبری اعزامی در شناخت نارسایی های منطقه و آشنایی با مسائل و مشکلات قشر محروم قدردانی کرد.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد هستند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.