حسین پیرموذن روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: تشکیل این کمیته در استان بسیاری از مشکلات واحد های تولیدی را برطرف می کند.
وی حمایت از واحدهای تولیدی را خواستار شد و گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی نیازمند حمایت بویژه در ارتباط با پرداخت تسهیلات بانکی هستند.
پیر موذن اظهارداشت: در وضعیت کنونی رکود واحدهای تولیدی و صنعتی به صلاح نیست و برای حمایت از این واحدها باید بانک ها ارائه تسهیلات سرمایه در گردش را سرعت بخشند.
رییس اتاق بازرگانی ،صنایع معادن و کشاورزی اردبیل درباره دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: این موضوع در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و امید می رود بزودی تصویب شود .
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اردبیل هم در این جلسه خواستار اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان شد و گفت: مصوبات کمیسیون صنایع ومعادن مجلس در اردبیل مورد پیگیری جدی قرار گرفته اجرای آن ضروری است .
سید حامدعاملی افزود: موضوع کمک های فنی و اعتباری ،تسهیلات واحد های تولیدی و کمک به استان های مرزی و محروم از جمله مصوباتی بود که مورد پیگیری قرار گرفته است .
وی بیان کرد: تاکنون درباره کمک های فنی و اعتباری به واحد های تولیدی از وزارت صنعت و معدن ابلاغیه ای برای پرداخت تسهیلات صادر نشده است.
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اردبیل حمایت از واحد های تولیدی و صنعتی را ضروری دانست و افزود: تهیه مواد اولیه ، خرید فناوری جدید ،استمهال بدهی و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش خواسته اصلی واحد های تولیدی و صنعتی استان است.
بهمن حسین‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: به منظور رونق صادرات استان از مرز بیله‌سوار برخی از کالاهایی که امکان صادرات آن از طریق این پایانه میسر نبود در حال حاضر بدون مشکل خاصی اجازه خروج داده شده است.
وی افزود: قابلیت مناسبی برای استفاده از این بستر برای فروش و صادرات کالا به کشورهای همسایه فراهم شده که امید است واحد های تولیدی و صادر کنندکان از این قابلیت ها نهایت استفاده را ببرند.
حسین زاده ادامه داد: برای رونق واحد های تولیدی استان اردبیل رایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری مد نظر قرار گرفته که می تواند بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کند .
در این جلسه مدیران چند واحد تولیدی مشکلات موجود را مطرح کردند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.