به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز چهارشنبه در نشست برنامه های هفته استان اردبیل افزود: این اسناد در تعداد با اسناد آستان قدس رضوی برابری می کند اما در دهه های اخیر بخش زیادی از آن به موزه های دیگر از جمله آستان قدس و موزه باستان شناسی تهران انتقال یافته است.
او اظهار داشت: در گذشته هشت صندوق از این اسناد به تهران انتقال یافته و بررسی های اولیه نشان می دهد به دلیل اهمیت این اسناد قابلیت ثبت جهانی دارد.
فلاحی با تاکید به اینکه این اسناد مربوط به خرید و فروش ها، مراودات تجاری، موقوفات و رویدادها از سده پنج هجری تا دوره قاجار است، گفت: در هفته گرامیداشت استان اردبیل در نظر داریم با دعوت از خانم لاروش نماینده یونسکو نسبت به بررسی ثبت جهانی و قرارگیری در فهرست موقت این آثار اقدام کنیم.
او افزود: در هفته گرامیداشت استان اردبیل برنامه های متنوعی تدارک دیده شده که از جمله مهم ترین آن استارت آپ گردشگری با محوریت زمستان بیدار و جشنواره ملی غذا و هنر آشپزی است.
وی همچنین رونمایی از اپلیکیشن، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و ورک شاپ و مشارکت در برنامه های فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته استان اردبیل ذکر کرد.
چهارم مرداد ماه به عنوان روز ملی اردبیل و آغاز هفته ملی اردبیل در تقویم رسمی کشورمان نامیده شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.