به گزارش ایرنا ، علی زرافشان روز سه شنبه در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان های کشور در اردبیل افزود: علت برگزاری کنکور متفاوت آغاز پایه دوازدهم در شیوه آموزشی 6.3.3 از سال تحصیلی 97 - 98 است.
وی اظهار کرد: نتیجه آزمون ها بر اساس نمرات خام کنکور و همچنین با احتساب معدل سال های قبل تحصیلی تعیین می شود.
وی گفت: هنوز همزمان بودن این 2 کنکور مشخص نشده است ولی سوالات به صورت کاملا متفاوت و از کتاب ها و منابع درسی پایه های مربوط طراحی می شود.
زرافشان افزود: لازم است برای استقرار پایه دوازدهم نظام 6.3.3 از سال تحصیلی آینده با توجه به اهمیتی که دارد تدابیری اندیشیده شود.
وی ادامه داد: امتحانات بخشی از دروس این پایه به صورت نهایی برگزار می شود و این دروس جزو سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور محاسبه خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از نیازهای اصلی ورود به پایه دوازدهم تحصیلی تامین نیروی انسانی مورد نیاز است که آموزش و پرورش در 9 ماه گذشته اقدام به آموزش معلمان برای ورود به این پایه تحصیلی کرده است.
وی افزود: بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز از طریق دانشگاه فرهنگیان و بخشی نیز از طریق ادامه خدمت نیروهای در آستانه بازنشستگی که حدود 10 هزار نفر می باشند ، تامین می شود.
زرافشان در ادامه با تاکید بر توجه به تربیت همه جانبه دانش آموزان در مقطع متوسطه گفت: معلمان و مسئولان مدرسه و همچنین اولیا نباید دانش آموزان را با درس خواندن محض نسبت به سایر حوزه های زندگی بی انگیزه کنند.
وی افزود: دانش آموزان برای ورود به دانشگاه و زندگی نیاز به آموزش همه بخش ها دارند که لازم است در مدرسه با حفظ شادابی و انگیزه فردی موثر و بانشاط در جامعه پرورش یابد.
زرافشان بیان کرد: برخی از والدین فرزندان خود را مجبور به درس خواندن کرده و با تامین همه لوازم زندگی وی را از طی کردن مسیر پیشرفت در دیگر عرصه های زندگی محروم می کنند.
وی گفت: دانش آموزان نیاز دارند تا همه مسیرهای درست و غلط را تجربه کرده و با انتخاب راه صحیح مسیر تکامل را با صحت سپری کنند.
زرافشان ادامه داد: آن دسته از دانش آموزانی که خود را به درس خواندن منحصر می کنند در دانشگاه نسبت به تحصیل بی انگیزه می شوند و شادابی لازم را ندارند.
وی بیان کرد: مدرسه و کلاس درس نباید به اتاقی مختص آموزش کتاب های درسی منحصر شود بلکه باید مدرسه به محلی برای آموزش شیوه صحیح زندگی تبدیل شود.
گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان های کشور روزهای 26 و 27 تیرماه در اردبیل در برگزار می شود.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.