استاندار اردبیل گفت:در طرح اشتغال پایدار روستاهایی بر روی کالاهای صادراتی تاکید شده و فرش آذرخش از جمله واحدهای تولیدی صادرات محور است.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان‌های کوثر و خلخال اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی و ارایه تسهیلات لازم تفاهم نامه ای بین سرمایه گذار فرش آذرخش و استانداری امضا شده و قبل از شروع عملیات ساختمانی، این سرمایه گذار فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه از اوایل خرداد ماه ثبت نام  افراد علاقمند و تنظیم مدارک توسط فرمانداری های خلخال و کوثر انجام شده افزود: در مرحله اول سالن های بلا استفاده توسط اداره کل ورزش و جوانان به صورت استجاری در اختیار این سرمایه گذار قرار گرفت و هم اکنون بیش از۱۰۰ نفر در این سالن ها آموزش می بینند.

بهنام جو با اشاره به اینکه بیمه و حقوق کارگران فرش بافی این طرح طبق قانون کار مدنظر است افزود: وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی خواستیم تا در افزایش ردیف بیمه فرش بافان مساعدت لازم را داشته باشد تا موجب ایجاد انگیزه بیشتر  در فعالان این صنف گردد.

استاندار اردبیل افزود: فعالان صنف فرش بافی عموما بومی هستند و بعد از فراگیری آموزش های لازم و مطالعه نقشه های مورد نظر و نیز تجهیز کارگاه شروع به فعالیت می کنند.

وی همچنین از احداث کارگاه روغن کشی و گونی بافی توسط این سرمایه گذار خبر داد و گفت: با مطالعه طرح و صدور مجوزهای لازم این مجموعه نیز حمایت دستگاه های اجرایی مواجه می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تعهد ۲۰ هزار شغل در اردبیل تا پایان سال مطرح است افزود: از این تعداد۷۰۰نفر در شهرستانهای کوثر و خلخال زمینه فرش بافی شاغل می شوند و سرمایه گذاران این رسته حمایت می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.