مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: آتش‌سوزی که از آن طرف مرزها به اراضی و باغات گرمی سرایت کرده بود 5 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فرهاد عبدالعلیپور در جریان بازدید از مناطق خسارت دیده مرزی شهرستان گرمی اظهار کرد: این آتش‌سوزی که به دنبال برداشت محصول در آن طرف مرزها و سوزاندن کاه و کلش به وجود آمده با توجه به خشک بودن بستر رودخانه بالهارود به این اراضی سرایت کرده بود که این آتش‌سوزی‌ها خسارت‌های هنگفتی را نیز برای کشاورزان و باغداران گرمی به همراه داشت.
وی خاطرنشان کرد: در این آتش‌سوزی 300 هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان گرمی دچار حریق شد که با تلاش اکیپ‌‌های اطفای حریق مستقر در گرمی و بیله‌سوار موفق شدیم نسبت به خاموش کردن آتش اقدام عملی انجام دهیم.
مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به اینکه در این آتش‌سوزی برآورد دقیق خسارت از سوی کارشناسان و متخصصان 5 میلیارد تومان برآورده شده است، تصریح کرد: برای صاحبان اراضی و باغات تحت پوشش بیمه کشاورزی پرداخت خسارت به سرعت انجام می‌شود و ما در حال رایزنی با وزارت کشور هستیم تا به سایر زارعین و باغداران خسارت دیده کمک کنیم.  
عبدالعلیپور بار دیگر از کشاورزان منطقه خواست تا بعد از برداشت محصول خود از آتش زدن باقیمانده مزارع خودداری کرده و مراقب آتش زدن کاه و کلش در آن سوی مرزها باشند تا اراضی و باغات آنها دچار خسارت نشود.
93 کیلومتر مرز مشترک گرمی با جمهوری آذربایجان است که همه ساله در این ایام به دلیل آتش زدن کاه و کلش در مناطق مرزی مرزنشینان گرمی و بیله‌سوار با خطر حریق روبرو هستند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.