معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: با توافق نوسازی و آموزش و پرورش قرار است 110 نمازخانه مدارس طی سالتحصیلی آینده با استفاده از ظرفیت خیرین و منابع ملی و استانی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.  
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهروز ندایی در نشست با معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: پیمانکاران چندان رغبتی به اجرای پروژه‌های آموزشی نشان نمی‌دهند که به نظر می‌رسد مهمترین دلیل آن تامین نشدن اعتبار است که گاه پیمانکاران وسط پروژه کار را نیمه تمام رها کرده و چندان رغبتی به تکمیل آن نشان نمی‌دهند که در این حوزه باید یک بررسی دقیق و آسیب‌شناسی انجام شود.
وی به روال کاری استاندار اردبیل در نشست و دیدار با وزرا اشاره و خاطرنشان کرد: روال کار اینگونه است که به شکل دوره‌ای با حضور در وزارتخانه‌ها استاندار اردبیل و مدیران درخواست‌ها و مطالبات خود را مطرح می‌کنند به طوری که تعهدات و توافق طرفین به صورت مکتوب نوشته شده و براساس آن طبق زمان‌بندی مشخص تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل‌ بیان کرد: در استان اردبیل توجه به آموزش و پرورش و حوزه مدرسه‌سازی در اولویت قرار گرفته به طوری که ما با اهدای زمین در شهرستان‌ها احداث چندین اردوگاه دانش‌آموزی را به جد دنبال می‌کنیم.
ندایی از تلاش برای تکمیل عملیات اجرایی 110 نمازخانه مدارس خبر داد و گفت: ما وضعیت مطلوبی را در بخش تخریب و بازسازی و تجهیز و نوسازی مدارس شاهد نیستیم و امیدواریم هم در این بخش و هم حوزه استانداردسازی بتوانیم به میانگین کشوری دست یابیم.
وی ضرورت تکمیل مجتمع حیات طیبه را در شهرک کارشناسان اردبیل یادآور و جزو اولویت‌ها برشمرد و افزود: تکمیل سالن‌ها و استخرهای ورزشی و پروژه‌های خیرساز نیز در اولویت توجه جدی است.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه در سخنانی اظهار کرد: همانطوری که در محرومیت‌زدایی در کشور کار الگویی بی‌نظیری در قلعه گنج کرمان انجام شده امیدواریم کار الگوئی مدرسه‌سازی نیز در استان اردبیل به انجام برسد تا ایده و الگوئی برای سراسر کشور باشد.
میرحمایت میرزاده بیان کرد: با شرایطی که در استان اردبیل از همه جهات فراهم است امیدواریم با داشتن استاندار غیرسیاسی و عمرانی، معاونین پرتلاش و تیم کاری قوی در این استان در کنار همراهی مدیران توانمند بتوانیم کار شاخصی را در این استان به نتیجه برسانیم.
وی اضلاع کار، تلاش و همت در این استان را بی‌نظیر توصیف و خاطرنشان کرد: در این استان در یک فرصت استثنائی کار برای عمران و آبادانی و پیشرفت استان به معنای واقعی فراهم آمده که بعید به نظر می‌رسد دیگر چنین فرصتی فراهم آمده و بتوان از این شرایط استفاده کرد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مجمع خیرین مدرسه‌ساز و نمونه بی‌نظیر این اقدام خداپسندانه مدرسه‌سازی به یاد 72 شهید کربلا توسط مرحوم علیپور را یادآور شد و گفت: اگر رئیس سازمان نوسازی یک میلیارد تومان به این استان اعتبار دهد ما یقین داریم سه تا چهار میلیارد تومان کار تحویل خواهد گرفت و از همین روی انتظار می‌رود در یک طرح نو استان اردبیل به عنوان الگوی کار مدرسه‌سازی در کشور قلمداد شود.
در این مراسم رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز با قدردانی از رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در کمک و همراهی خیرین در احداث و تکمیل واحدهای آموزشی خاطرنشان کرد: ما هر وقت دست مساعدت و کمک به سوی میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دراز کردیم همواره با روی گشاده و دست باز ما را در پیگیری کارهای خیرین کمک کردند. جواد قرآن نویس افزود: برای سالتحصیلی پیش رو خیرین 200 کلاس درس را آماده افتتاح دارند تا در این شرایط اقتصادی کشور این مجموعه واحدهای آموزشی جدید خود را تحویل آموزش و پرورش دهند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.