نادر فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روستاهای متعددی در این استان ظرفیت گردشگری بوم گردی را دارد و با بهره گیری از جاذبه های طبیعی کم نظیر ، آداب و رسوم ، تنوع غذایی و آثار تاریخی واقع در روستاها برای تحقق این طرح تلاش می شود.
او تشریح کرد: طرح های بوم گردی به صورت عملیاتی در برخی روستاهای استان از جمله ماجولان و کزج آغاز شده اما ضروری است با مشارکت بخش خصوصی این مهم ادامه یابد.
به گفته فلاحی ، غیر از مراکز اقامتی واقع در شهرها لازم است ساز و کار اقامتی نوینی در روستاهای این استان نیز ترسیم می شود.
او با بیان اینکه در احداث، ایجاد و بهره برداری از تاسیسات بوم گردی اداره کل حامی بخش خصوصی است، افزود: علاوه بر این از ایده های اساتید دانشگاه و کارشناسان استقبال می کنیم.
وی هدف این اداره کل از ایجاد اقامتگاه ها را استفاده از روابط اجتماعی حاکم بر روستا، شیوه های تولید در روستا، آداب و رسوم و صنایع دستی موجود در روستا و امکانات پذیرایی و اسکان دانست و از انتخاب روستای کزج خلخال به عنوان پایلوت اجرای طرح ایجاد اقامتگاه های بومی گردی این استان خبر داد.
او اظهار داشت: در گذشته این طرح در منطقه ملک سویی مشگین شهر به صورت مقطعی اجرا شد که در ادامه اجرا به لحاظ معماری بومی محلی را در دستور کار داریم.
وی افزود: با گسترش طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در روستاها و مناطق گردشگری استان در آینده نزدیک مردم منطقه از مزایای آن از جمله رونق اقتصادی روستاها، کاهش مهاجرت از روستا و رونق گردشگری مناطق را شاهد خواهند بود.
تاکنون از 37 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل در هفت منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل ، برجلو و سقزچی نیر، خیاو تا گردولی مشگین شهر ، فندقلو نمین ، طبیعت سبز پارس سرعین و سد گیلارلو گرمی برای سرمایه گذاری کلان مجوز داده شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.