یوسف خدادادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیش از 80 درصد جرایم در حاشیه شهرها اتفاق می افتد ، افزود: تشکیل واحد مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی از ابتکارات دادگستری استان در سال ‌های اخیر بوده که می تواند بعنوان الگو در شهرستان ها هم به اجرا در بیاید.
وی اضافه کرد: بر اساس بررسی های بعمل آمده از سال 88 تا 91 تعداد سه هزار واحد غیر مجاز در حاشیه شهرهای استان اردبیل احداث شده که با اجرای طرح مدیریت پیشگیری از تخلفات میزان ساخت و ساز های بی رویه به مراتب کاهش یافته بطوریکه از سال 91 تاکنون میزان احداث واحدهای غیرمجاز به 200 واحد کاهش یافته است.
خدادادی از شهرداران خواست برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از حاشیه نشینی و ساخت و سازهای بی رویه را داشته باشند.
بر اساس آمارهای موجود 200 هزار نفر از جمعیت 1.2 میلیون نفری استان اردبیل حاشیه نشین هستند و از این تعداد تاکنون 15 هزار و 295 نفر در 24 محله اردبیل، 19 هزار و 85 نفر در 13 محله مشگین شهر، 30 هزار و 846 نفر در هفت محله پارس آباد مغان، 2 هزار و 500 نفر در 2 محله خلخال و 9 هزار و 321 نفر در سه محله شهر گرمی به عنوان اهالی سکونتگاه های غیر رسمی شناسایی شدند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در ادامه سخنانش با انتقاد از نگاه منفی به سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: تنها راهکار ایجاد اشتغال جذب سرمایه است و اردبیل در جذب سرمایه و سرمایه گذاران یکی از استان های ضعیف کشور است .
خدادادی اظهار کرد: برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باید از تنگ نظری ،نگاه بخشی پرهیز شود چرا که ایجاد اشتغال به تنهایی از عهده دولت خارج است و اگر مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری صورت نگیرد گره اشتغال استان گشوده نمی شود.
وی همچنین با اشاره به تحقق مصوبات کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران اضافه کرد: از سال 93 تاکنون رفع مشکلات بیش از 309 واحد های تولیدی در این کمیته مصوب شد که 90 درصد این مصوبات تحقق یافته بطوریکه اردبیل رتبه اول کشوری را در این زمینه کسب کرده است.
7110 / 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.