سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از معرفی « شهریری »به عنوان پایگاه ملی پژوهشی استان در هفته های آتی خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این مهم در راستای مطالبات مردم استان و با هدف صیانت از این مجموعه باستانی انجام می شود.

وی ادامه داد: استان اردبیل جزو معدود استان‌هایی است که در هر سه محور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: بر خلاف بسیاری از استان‌ها در اردبیل آثار تاریخی فاخر داریم و در گردشگری جاذبه‌های فاخر داریم که به عنوان ییلاق ایران زمین شناخته می شود.

فلاحی ادامه داد: بیش از 63 رشته صنایع دستی در استان داریم و 80 هزار نفر فعالیت دارند؛ در اشتغال استان، صنایع دستی از رسته های اصلی است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها اشتغال صنایع دستی مورد تاکید بوده و نمایشگاه دایمی صنایع دستی راه‌اندازی می شود.

وی اضافه کرد: هر تولید کننده خوب الزاما بازاریاب خوبی نیست و به همین دلیل برندسازی و تجاری سازی، بازاریابی  و بسته‌بندی صنایع دستی در اولویت اداره کل است.

به گفته فلاحی در عرصه میراثی نیز صیانت از آثار تاریخی و معرفی پایگاه های ملی پژوهشی مورد تاکید است.

 
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.