علی اکبر حسنیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری در کشت دوم منطقه در سطح 50 هکتار سورگوم بذری کاشته شده که پیش بینی می شود از این سطح 160 تن محصول برداشت شود.
او گفت: همچنین ذرت بذری در سطح یک هزار و 260 هکتار کشت شده که از این میزان نیز چهار هزار و 800 تن محصول برداشت خواهد شد.
به گفته وی ، ذرت دانه ای در سطح 374 هکتار کشت شده و از این سطح 2 هزار و 805 تن محصول برداشت می شود.
او در زمینه وضعیت کشت پنبه به عنوان کشت دوم نیز افزود: امسال کشاورزان و بهره برداران استقبال خوبی از کشت پنبه داشته اند به گونه ای که با سطح زیر کشت 3 هزار و 365 هکتار پیش بینی می شود در سطح 9 هزار و 422 تن وش پنبه برداشت شود.
وی تشریح کرد: در سال جاری به عنوان کشت دوم در سطح 490 هکتار نیز چغندر بهاره کاشته شده و انتظار می رود از این میزان سطح زیر کشت 25 هزار و 480 تن ریشه چغندر قند برداشت شود.
پارس آباد مغان از قطب های مهم تولید برخی محصولات استراتژیک در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی 2 هزار و 600 هکتار باغ های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است که در پارس آباد مغان قرار دارد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.