'یکی از محورهای توسعه کشورهای صنعتی و از آن مهمتر شرکت های موفق و استان های توسعه یافته داشتن اصول و برنامه می باشد. داشتن برنامه در گام نخست وضع موجود را برای مدیران مشخص و معین می کند. قرار گرفتن استان در بین استان های همجوار و همچنین رتبه استان را در شاخص های مختلف به صورت صریح و روشن خصوصا به صورت کمی مشخص می کند. در گام دوم مدیران برای بهبود وضع موجود در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی کرده و در نهایت در گام سوم آینده پژوهی می کنند تا به سرحد مطلوب و آرمانی برسند.
دکتر حسین زاده معاون اداری و مالی استاندار بهنام جو اذعان کرد که از اولین روز کاری در استان با کمک بیش از 200 کارشناس باتجربه برنامه ای مدون برای استان اردبیل به صورت علمی تهیه شده و کلیه طرح های استانی بر اساس برنامه مدون برنامه ریزی و عملیاتی می شوند.
یکی از این طرح ها ایجاد 20 هزار شغل در سال 97 می باشد. برای 20 هزار شغل کلیه دستگاه ها به صورت کاملا عینی برنامه ها را مشخص کرده اند منابع مالی برای شغل ها مشخص و معین شده که در آینده نزدیک شهروندان به صورت ملموس به صورت واقعی مشاهده خواهند کرد. به عنوان مثال برای کارخانه آرتاویل طایر منابعی را تخصیص دادیم که در گام نخست 400 نفر در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد که در روزهای آتی با نهایی شدن و اجرایی شدن تفاهم نامه ها دیگر شغل های ایجاد شده را به اطلاع شهروندان می رسانیم.
یکی دیگر از محورها که می تواند در اشتغالزایی با منابع مالی کمتر بیشترین اشتغال را داشته باشد استفاده از حوزه فناوری و اطلاعات می باشد. با تکمیل زیرساخت های حوزه فناوری و اطلاعات در استان و ایجاد وای فای های محلی در برخی از مناطق شهری و روستایی شاهد تحول در حوزه فناوری و اطلاعات خواهیم شد.
در دیگر بخش ها از جمله گردشگری برنامه ریزی های انجام یافته که در آینده نزدیک شاهد شکوفایی در آن حوزه ها هم خواهیم شد.
از همه مهمتر تیم برنامه ریز استاندار بهنامجو برای آینده پژوهی استان، اردبیل 1400 را هم مطرح کرده اند. در واقع مطرح کردن اردبیل 1400 نشان می دهد که تیم برنامه ریز بر برنامه های خود ایمان دارند و با شجاعت اردبیل 1400 را مطرح می کنند. اردبیل 1400 یعنی اینکه راه آهن اردبیل به راه آهن سراسری متصل شده ، پهنه های معدنی به فاز اجرایی و عملیاتی وارد شده ، زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی نمین تکمیل شده و حداقل 50 کارخانه مشغول کار شده اند، در بندر خشک ترخیص کالا صورت می پذیرد، کلیه اراضی پایاب سدخدافرین ، سد سبلان و سدگیوی به بهره برداری رسیده است.
در هر روی تیم برنامه ریز استاندار بهنامجو کارهای اساسی را برای استان طرح ریزی کرده اند که شهروندان در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نتایج برنامه ها را مشاهده خواهند کرد در این میان کلیه نیروها باید برای به ثمر رسیدن برنامه ها کمک کار تیم برنامه ریز باشند'.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.