به گزارش ایرنا ،آیت الله سیدحسن عاملی روز دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب 'شاه خوبان'در اردبیل افزود: گروه های ضد دینی همچون تکفیری ها ، وهابیت و داعش درصدد تخریب چهره معنوی ، ارزشی و عاطفی پیامبر اکرم (ص) و علی (ع) هستند و همه باید هوشیار باشیم.
او با اظهار تاسف از عطش نویسندگی برخی از نویسندگان برای رسیدن مطامع خواص خود با انتشار کتاب های بی محتوا ، از اصحاب قلم خواست تا با احترام به قلم خود کتاب تحقیقی و تاثیرگذار در حوزه های مختلف تهیه کنند تا به عنوان الگوی نسل آینده قلمداد شود.
وی همچنین با اشاره به همت نویسنده اردبیلی در چاپ 2 کتاب ارزشمند در باب فضائل حضرت علی (ع) تصریح کرد: نویسنده این کتاب بعد از فوت جوان خود در عنفوان جوانی برای شادی روح فرزند خود دست به قلم شد تا با محور قرار دادن علم و عاطفه حضرت علی (ع) 2 جلد کتاب ارزشمندی را تهیه و چاپ کند چرا که امروز بشریت تشنه علم، معنویت و معرفت امام اول شیعیان هستند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این مراسم با اشاره تهیه و چاپ 2 کتاب ارزشمند از سید جمال موسوی در سال های اخیر گفت: این آثار از جهت معنوی و تبیین شخصیت امام علی (ع) دارای جایگاه بسیار رفیع و ارزشمند علمی برای شناسایی ابعاد شخصیتی امام اول شیعیان است.
رباب عزیزخانی افزود: در کتابخانه های عمومی استان فضای خوبی برای اصحاب قلم بویژه نویسندگان بومی فراهم شده تا کتاب های تالیفی خود را ضمن رونمایی معرفی و این کتاب ها را با حضور علاقه مندان به حوزه کتاب و کتاب خوانی در جلسات مختلف مورد نقد، بررسی و معرفی قرار دهند.
سیدجمال موسوی نویسنده کتاب 'شاه خوبان' هم گفت: این کتاب مشتمل بر 6 فصل شامل چشم اندازی به فضائل علی (ع) ، امیر المومنین شخصیتی شگفتی زا ، نگاهی به جنگ و جهاد امام علی (ع) از روزگار عثمان تا غوغای نهروان ، امیرالمومنین درخشان ترین مظهر مهر ، عفو ، عاطفه و فصل ششم نیز شیوع مهر عاطفه در حکایات اسلامی است.
این نویسنده اردبیلی افزود: زنده نگهداشتن ویژگی های مولای متقیان در اذهان و قلوب مومنان و مسلمانان ، طرح مباحث و مبانی اخلاقی و معرفتی علی (ع) و دسترسی راحت مردم به علم مولا و همچنین ارائه الگوی عملی به مسلمانان و شناساندن سیره عاطفی آن حضرت از دلایل تالیف این کتاب است.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.