معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مجموعه ورزشی انزاب اردبیل که عملیات احداث آن از سال 76 شروع شده با گذشت 20 سال هنوز به سرانجام نرسیده است.   
صاحب در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: این پروژه در زیربنایی به مساحت 7 هزار و 500 مترمربع در حال احداث است که متاسفانه به دلیل تاخیر در عملیات اجرایی به فضای پرسه زدن برخی از افراد ناباب و محل بروز برخی آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی تبدیل شده است که انتظار می‌رود هر چه سریعتر در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه حتی خود ما نیز از بازدید این پروژه به دلیل فضای نامناسب آن واهمه داریم، خاطرنشان کرد: با تاکید معاون استاندار اردبیل قرار است با بازدید از این پروژه راهکار مناسبی برای تکمیل آن و تامین منابع این پروژه از طریق نوسازی مدارس اندیشیده شود.
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد پروژه حیاط پویا نیز گفت: در قالب این پروژه مناسب‌سازی فضای مدرسه مورد توجه قرار گرفته که در قالب این طرح 534 مدرسه که دارای حیاط مناسبی هستند آسفالت شده و یا زمین ورزشی آنها تجهیز می‌شود.
صاحب با اشاره به اینکه 22 درصد این طرح در مدارس اجرایی شده است، افزود: ما در حال حاضر 36 سالن سرپوشیده، 11 سالن روباز، یک استخر نیمه تمام به عنوان پروژه نیمه‌تمام داریم که سعی می‌کنیم این پروژه‌ها را با بهره‌گیری از ظرفیت منابعی که در سفر پیش روی رئیس چمهور تامین خواهد شد به بهره‌برداری برسانیم.
وی ادامه داد: استان اردبیل از نظر سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی جزو 5 استان پائین جدول است به طوری که سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی در کشور 24 صدم مترمربع است که این رقم در استان اردبیل به ازای هر دانش‌آموز 12 صدم مترمربع می‌باشد.
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: ورزش دانش‌آموزی بهترین فضا برای استعدادیابی و همچنین شناسایی ورزشکاران مستعد است که امیدواریم با تهیه بسته‌های ورزشی در مدارس و غنای تدریس معلمان تربیت‌بدنی بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم
صاحب گفت: احداث 15 باب زمین چمن مصنوعی ورزشی در فضای مدارس در اولویت ما قرار دارد که برای چهار باب چمن مصنوعی تامین اعتبار انجام شده است.
وی تعمیر خوابگاه سالن ورزشی شهید دیرین و امام خمینی اردبیل را به همراه یک باب مجتمع ورزشی و رفاهی شهدای دانش‌آموز گرمی را ضروری خواند و اظهار کرد: امیدواریم در سفر رئیس جمهور زمینه برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها فراهم آید.

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان به کمبود نیروی تربیت بدنی در مدارس اشاره کرد و افزود: با جذب معلمان از دانشگاه فرهنگیان و استخدامی که انجام می‌شود امیدواریم کمبود 53 نفری معلم را در این حوزه به ویژه معلمان خواهر را برطرف کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.