عباس بشیرزاده ، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده بهداشت تهران به همراه دکتر حجت رحمانی و پریسا پورفرخ توانست با ارائه اختراع خود با عنوان 'راهنمای ویژه رادیولوژی برای تهیه رادیوگرافی های مدرج جهت تعیین محل دقیق جراحی های نخاعی' افتخار دیگری را برای کشورمان رقم بزند.
این مخترع جوان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی نوآوری و اختراعات کشور صربستان زیر نظر فدراسیون بین المللی مخترعان IFIA و سازمان مالکیت فکری بین المللی سازمان ملل WIPO با همکاری وزارت علوم کشور صربستان اردیبهشت ماه در شهر بلگراد برگزار شد.
بشیرزاده افزود: در این مسابقه که به افتخار پروفسور تسلا دانشمند بزرگ صرب در پایتخت صربستان برگزار شد، بیش از 40کشور جهان با 700ا ختراع و در 23 کلاس اختراعی شرکت کردند.
وی اظهار کرد: در این رویداد علمی تیم مخترعان ایرانی با 12 اختراع و هشت کلاس شرکت کردند که مخترعان کشورمان توانستند 2 نشان طلا ، 3 نقره و 2 برنز را از آن خود کنند.
بشیرزاده مخترع جوان مشگین شهری قبل از این توانسته بود در جشنواره های بین المللی نوآوری و اختراعات کشورهای چین وکویت با ارائه اختراعی در زمینه کاهش ضایعات نخاعی در سوانح رانندگی 2 مدال نقره و دیپلم افتخار را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان بیاورد.
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.