به گزارش ایرنا، محسن مصطفایی روز شنبه در جلسه بررسی طرح های تولیدی و اشتغالزای کشاورزی افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح ها برای 816 نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد می شود.
وی بیان کرد: از این تعداد طرح تاکنون به ارزش بیش از 450 میلیارد ریال از ابتدای سال برای دریافت تسهیلات به بانک های عاملی استان معرفی شده است.
او اضافه کرد:عزم مسئولان تصمیم ساز و اجرایی در استان تقویت تولید می باشد که به دنبال آن موضوع اشتغالزایی و کارآفرینی نیز تحقق خواهد یافت.
به گفته وی، بیشترین طرح های کشاورزی در زمینه پرورش دام سبک و سنگین ، واحد های گاومیش داری وشترداری و طرح های زنجیره تولید گوشت و شیر می باشند.
کشاورزی مهمترین محور اقتصادی استان اردبیل می باشد.
اردبیل 777 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که از این میزان 37 هزارهکتار باغ‌، 225 هزار هکتار اراضی آبی و 515 هزار هکتار اراضی دیم می باشد و حدود چهار درصد اراضی زراعی کشور را به خود اختصاص داده و بخش قابل توجه آبیاری اراضی استان به شیوه سنتی و غرقابی صورت می گیرد.
سالانه بیش از 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می شود و در هشت محصول عمده‌ی کشاورزی رتبه‌ زیر 10 کشور را به خود اختصاص داده است.
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.