به گزارش ایرنا،حسین سمائی صراف روز شنبه در آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه محقق اردبیلی افزود: دانشگاه برای یافته های علمی و عرضه آن به جامعه تاسیس شده و .
ما استقلال دانشگاه ها را ارج می نهیم با این هدف که یافته های علمی بصورت دقیق عرضه شود .
وی بابیان اینکه علم مفید علمی است که از آلام بشریت بکاهد ادامه داد: دانشگاه علاوه براینکه تحقیقات علمی را در جامعه تسری می دهد بلکه می تواند رنج بشریت را کاهش دهد .
وی تقویت نگاه کاربردی دانشگاه ها را یادآور شد و گفت: دغدغه اصلی دانشجویان و دانشگاهیان تقویت نگاه کاربردی است و استادان و مدیران دانشگاه ها باید بر تقویت این موضوع اهتمام جدی داشته باشند .
سمائی اظهارکرد: دانشگاه ها می توانند ارتباط تنگاتنگی با دستگاه های اجرایی داشته باشند و حتی در رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی کمک کنند به شرطی که مدیران دستگاه های اجرایی این ارتباط را مستحکم نمایند.
معاون امور حقوقی وزرات علوم تحقیقات و فناوری، همکاری دانشگاه ها در رونق صنعت ،کشاورزی و گردشگری را موثر دانست و افزود: برای تحقق این امر نیاز به راهکارهای جدیدی است .
وی با بیان اینکه روحیه همکاری و تعاون در دانشگاه محقق اردبیلی بیشتر به چشم می خورد گفت: بخش قابل توجهی از تاریخ تشیع در این سرزمین رقم خورده و اردبیل در ترویج فرهنگ تشیع حق بزرگی در ایران داشته است .
در این آئین از زحمات چند ساله دکتر گودرز صادقی قدردانی و دکتر عزیز حبیبی بعنوان سرپرست جدید دانشگاه محقق اردبیلی معرفی شد .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.