به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام امیر رشتبری در خطبه های نماز جمعه خلخال افزود: بهانه های برخی افراد سودجو و فرصت طلب برای افزایش قیمت کالاهای تولید داخل و یا لوازم خانگی که مدت ها قبل خریداری شده، قابل قبول نیست.
وی حذف دلار آمریکا از معادلات اقتصادی و تجاری ایران را از جمله راهکارهای کاهش تاثیرات تحریم در کشور دانست و گفت: پیشنهاد جایگزینی معادلات پولی با کشورهای مختلف و استفاده از یورو به جای دلار در معادلات اقتصادی با اروپا پیشنهاد مناسبی از سوی دولت است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ها پیش به حذف دلار از معادلات تجرای کشورمان تاکید داشته اند، افزود: در صورت توجه به این امر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از سوی دولتمردان در سال های گذشته بسیاری از مشکلات امروزی اقتصادی کشور نیز حذف می شد.
وی اظهار کرد: در صورت عقد قراردادهای پولی از سوی ایران با 10 کشور جهان 70 درصد از مشکل تحریم آمریکا برطرف خواهد شد و در کنار این کار با حذف دلار از معادلات تجاری کشورمان وابستگی به این ارز خارجی برای همیشه از بین خواهد رفت.
او در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: شهادت 70 نفر و مجروح شدن 2 هزار و 700 فلسطینی که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند یک بار دیگر نقاب از جهره پلید این رژیم غاصب برداشت.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.