مسعود آسیابی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط لازم برای توسعه مکانیزاسیون با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی با هدف تامین و خرید انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی ایجاد شده است.
او اظهار کرد: این تسهیلات برای تجهیز و نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی در زیربخش های کشاورزی از جمله زراعت ، باغبانی ، تاسیسات دامداری ، مرغداری ، شیلات ، منابع طبیعی و گیاهان دارویی قابل پرداخت است و بهره برداران در زیر بخش های فوق می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان تابعه نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.
وی گفت: اردبیل جزو مناطق سردسیر کشور بوده و هر سال به علت سرمای اول فصل و تگرگ شاهد خسارات جبران ناپذیر در باغ های میوه استان هستیم که برای مقابله با این مشکل سیستم ها و ماشین های خاص جهت جلوگیری از خسارات سرما و تگرگ تولید شده که باغداران با نصب سیستم های فوق در باغ ها می توانند بخش قابل توجهی از خسارات ناشی از سرما و تگرگ را کاهش دهند.
آسیابی زاده با اشاره به اینکه بخش عمده ای از ماشین آلات و ادوات کشاورزی استان عمر مفید خود را سپری کرده اند، یکی از سیاست ها و برنامه های اصلی بخش مکانیزاسیون کشاورزی را نوسازی ناوگان ماشین آلات و ادوات دنباله بند کشاورزی ذکر کرد.
کل اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی استان اردبیل 778 هزار هکتار است که رتبه اول کاربری کشاورزی در سطح ملی را به خود اختصاص داده است.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.