اولین نشست مدیران کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری‌های شمال و شمالغرب کشور با مطرح شدن موضوع حضور در شبکه شهرهای خلاق و پیشنهاد انتخاب شهرداران شبانه در رسیدگی سریع به برخی مطالبات مردم به هنگام شب برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این نشست مدیر روابط عمومی شهرداری رشت به سه بخش فعالیت امور بین‌الملل، اطلاع‌رسانی و بخش تشریفات روابط عمومی شهرداری رشت اشاره و اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا در حوزه اطلاع‌‌رسانی از ظرفیت رسانه‌های محلی، ملی و بین‌المللی استفاده کرده و به صورت دوره‌ای با ارزیابی رسانه‌ها به شکل محتوایی ضعف‌ها و کاستی‌ها را برطرف و به تقویت و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها در این حوزه کمک کنیم.
مرتضی شهبازی از راه‌اندازی کمپین‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش بین‌الملل ما با عضویت در شبکه شهرهای خلاق به عنوان تنها شهر عضو این شبکه در سطح کشور آذرماه میزبان 25 شهر دنیا خواهیم بود تا با محوریت شهر خلاق همایش جهانی برگزار کنیم.
وی تعامل با دستگاه‌ها و ادارات مختلف به ویژه نمایندگی سازمان یونسکو را در ایران یادآور شد و گفت: شهر رشت که عضو اصلی شهرهای خلاق دنیاست تنها شهر حلال در این مجموعه است و ما آماده انتقال تجربیات خودمان به سایر مناطق هستیم تا نسبت به حضور در این مجموعه و راه‌اندازی کمپین‌های مشترک و تعامل سازنده با رسانه‌ها اقداماتی را انجام دهیم.
مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز نیز در این جلسه بیان کرد: ما امسال صدویازدهمین سال تاسیس شهرداری تبریز را جشن خواهیم گرفت که این رویداد با نامگذاری تبریز به عنوان گردشگری کشورهای اسلامی تقارن یافته به طوری که ما در سال گذشته در رقابت با شهرهای قونیه، مدینه و باکو موفق شدیم میزبانی این رویداد را به خودمان اختصاص دهیم.
عالیش‌زاده با بیان اینکه عمده کارهای تبلیغی این رویداد برعهده شهرداری تبریز گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر با 9 شهر خواهرخواندگی و چهار شهر قرارداد دوستی داریم که از جمله آن می‌توان به استانبول، باکو، گنجه، ارزروم، کربلا، خجن، قونیه و ... اشاره کرد.
وی از تهیه بروشور، کتاب و سایر اقلام تبلیغی به پنج زبان دنیا در معرفی شهر تبریز در قالب پایتخت گردشگری جهان اسلام خبر داد و گفت: ما پنج اردیبهشت با حضور رئیس جمهور میزبان 70 میهمان از 30 کشور دنیا بودیم تا رویداد پایتخت گردشگری جهان اسلام به صورت رسمی و در شهر تبریز آغاز شود.
در ادامه این نشست مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری زنجان نیز با اشاره به افتتاح‌های شهرداری زنجان در ماه‌های آینده اظهار کرد: افتتاح پل کابلی و قوسی زنجان، برگزاری چله‌های زمستانی، تابستانی و نوروز، راه‌اندازی اتوبوس‌های خدمت و همچنین انتخاب شهرداران شب از ساعت 8 شب تا 7 صبح در زنجان انجام شده است.
مریم شعبانی ادامه داد: ما در تابستان جشنواره ملی آش را برگزار خواهیم کرد و در روزهای گذشته نیز جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی کشورهای در مسیر جاده ابریشم به میزبانی زنجان برگزار شد.
وی بیان کرد: به زودی عملیات اجرایی سبزه‌میدان در این شهر آغاز شده و پروژه تراموا کلنگ‌زنی خواهد شد.
شعبانی همچنین از افتتاح پارک بانوان در زنجان در برقراری عدالت جنسیتی به همراه فرهنگسرای مجهز در این پارک خبر داد و افزود: دومین پارک بانوان زنجان با 50 درصد پیشرفت در حال اجراست.
همچنین مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ارومیه نیز با اشاره به قدمت 4 هزار ساله شهر ارومیه با طبیعت بکر و جاذبه‌های متنوع بیان کرد: این شهر دیار مردان رشید و سرداران نام‌ آشنایی چون باکری‌هاست و ارومیه از دیرباز محل حضور گردشگران و توریسم بین‌المللی و داخلی است که به دلیل همجواری با ترکیه زمینه مساعدی برای تقویت گردشگری را فراهم کرده است.
رکاب خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های متنوع در ارومیه نظیر انگور، گل بیدمشک و ... با حضور گرم اهالی و گردشگران همه ساله انجام می‌شود و ما آمادگی میزبانی دومین نشست هم اندیشی مدیران ارتباطات و روابط بین‌الملل شهرداری‌های شمال و شمالغرب کشور را داریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.