به گزارش ایرنا ، سخاوت بیرامی روز دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته معلم و عقیدتی ، سیاسی در سپاه افزود: در حال حاضر تنها ساختمان 19 مدرسه از مجموع 132 ساختمان آموزشی خلخال دارای عمر زیر 20 سال بوده و مابقی ساختمان های مدارس شهری و روستایی این منطقه فرسوده و بتدریج در حال تخریب و غیر قابل استفاده شدن می شوند.
وی گفت: بر خلاف سیاست های نظام نوین آموزشی کشور که بر تک نوبته شدن مدارس تاکید دارد هم اکنون 10 مدرسه خلخال به صورت 2 نوبته اداره می شود.
او اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی و افزایش عمر مفید ساختمان مدارس و بلااستفاده شدن ساختمان بیشتر این مدارس بدلیل فرسودگی در آینده انتظار 2 نوبته شدن ساعات کاری تمام مدارس این منطقه را داریم.
وی کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خلخال را از چالش های مهم ذکر کرد و گفت: یک هزار معلم مشغول ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان بوده و یک هزار و 200 معلم نیز بازنشسته از آموزش و پرورش خلخال بازنشسته شده اند.
بیرامی اظهار کرد: در حالی که آموزش و پرورش خلخال هم اکنون نیازمند جذب 108 معلم و فرهنگی برای جبران کمبود نیروی انسانی است امسال 67 نفر از سیستم آموزشی منطقه بازنشسته می شوند که این امر مشکل کمبود نیروی انسانی را در سال تحصیلی آینده افزایش خواهد داد.
او همچنین با اشاره به کاهش سطح سرانه دانش آموزی در سال تحصیلی جاری گفت: در حالی که مدارس به شدت با مشکل مالی مواجه هستند تخصیص 260 میلیون ریال سرانه به بیش از 11 هزار دانش آموز ، مدیران مدارس را با مشکل پرداخت هزینه های مصرف انرژی و هزینه های جاری مواجه کرده است.
حجت الاسلام توحید جعفری ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال نیز در این آئین از برنامه ریزی برای اجرای 60 برنامه فرهنگی ، اجتماعی و عقیدتی از جمله نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در هفته معلم و هفته عقیدتی ،سیاسی در این شهرستان خبر داد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.